Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rengöra skärmen


windowsman

Rekommendera Poster

Hej

Skärmen har blivit fläkig och smutsigt hur kan jag rengöra utan oväntade skador tips?

Crt 17 tum. Philips 107x4 (Lightframe3)

 

/Tack på förhand.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fönsterputs kan vara för aggressivt, kan finnas en matt film på skärmen som löses upp och försvinner.

 

Mikrofiberduk, som Cecilia skriver, är det bästa. Har du glasögon kan den duken duga utmärkt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2006-11-01 14:38:36 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns specifika rengörings dukar att köpa på diverse datorbutiker

exempelvis Kjell o Company eller Clas Ohlson.

Personligen anser jag att den möjligtvis är lite Overkill.

 

 

 

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde f-puts på mina CRT-skärmar och även TV-n i alla år utan probs. Nu, med TFT-skärmar till dator och TV får man tänka om.

 

Det medföljde en speciell putsduk till vår platta TV -misstänkt lik den man får hos optikern i strukturen...

 

{Edit stavfel}

[inlägget ändrat 2006-11-01 16:39:20 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Finns ju burkar med speciellt fuktade fiberdukar av något slag, som är tänkt att användas till bildskärmar. Luktar som om dom är inpregnerade med någon sprit av något slag. Torkar snabbt. Råkade glömma stänga burken och nästa dag gick inte dukarna alls att använda. Var bara att kasta.

 

Provade wettextrasan igår. Fungerade perfekt. Lätt fuktad så åker alla fläckarna. Dukarna överst torkar snabbt under användning. Sedan får man sitta och gnugga som sören också på fläckar.

 

Är du intresserad av dukarna jag nämnde ovan, så har jag sett att Biltema också säljer sådana prylar.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

[inlägget ändrat 2006-11-01 16:57:27 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...