Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mina nya data delar!


Thias_

Rekommendera Poster

Tjena !

 

Har ett ganska skumt problem som jag skulle vilja ha hjälp med. Det är så att jag har köpt nya data delar ett moderkort, ett PCI Express kort, nätdel´450W, CPU 3.0ghz Celeron D och 256mb DDR2.

 

Jag byggde ihop allt och datorn gick igång och jag installerad windows. Dock började datorn hänga sig när jag väll skulle köra in mina drivtuiner. Men efter någon omstrat lyckades jag med det också. Men så i för går när jag satt på datorn hängde sig datorn. Jag startade om den och sen dess har jag inte fått någon bild på skärmen och skärmen blinkar bara det står inte att den inte är ansluten utan den gröna lampan bara blinkar. Jag använder VGA porten.

 

Vad kan det vara för fel?

 

Vore tacksam för tips!

 

/Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att grafikkortet sitter ordentligt fast i moderkortet, piper datorn när du startar den?

Blir de någon test bild på skärmen eller är den helt svart.

Om du har möjlighet byt kabel till skärmen och eventuellt testa en ny skärm för att se om problemet finns i skärmen eller datorn, eventuellt tom drivrutinerna.

Det brukar finnas en knapp på skärmen där man manuellt ställer in skärmen att söka efter en bild källa. Testa även den

 

Lycka till

 

 

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir standard svaret:

 

1) Dra ut sladden till datorn.

 

2) Ta loss alla minnesmoduler och sätt tillbaka dem (misstänker du minnes fel sätt bara tillbaka ett av dem).

 

3) Ta loss alla kablar och sätt tillbaka dem igen.

 

4) Ta loss alla PCI-kort och grafikkortet, sätt tillbaka dem igen.

 

5) Ta loss batteriet, vänta några minuter och sätt tillbaka det igen. (eller gör en reset enligt instruktionen till moderkortet/datorn).

 

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...