Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB 2.0 krävs?


Anders Klareskog

Rekommendera Poster

Anders Klareskog

Hej!

Jag har inte USB 2.0 på min PowerMac G4.(tror jag) Den enhet som skall anslutas kräver 2.0 för att fungera.För övrigt använder en hub för anslutning av olika enheter.

Hur ska jag göra?

mvh

Anders Klareskog

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte usb 2.0 och enheten du ska ansluta kräver usb 2.0 finns det nog tyvärr inga genvägar för att få de och fungera.

 

 

 

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första frågan är givetvis vad som ska anslutas som kräver USB 2? Mycket fungerar även med USB 1 även om det går långsammare.

 

Sedan undrar jag om det inte till Mac finns tillägskort man kan köpa och installera som ger ytterligare USB-portar, lämpligen USB 2 portar?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postar ditt nya inlägg i samma fråga (?) i samma tråd för att inte skapa förvirring. Raderar din andra tråd.

 

Hej

Jag har en IR-mottagare som kopplas in i USB urtaget.

Genom att rikta min blodsockermätare mot detta IR-fönster

ska data kunna föras över till datorn.När IR-enheten är inkopplad

visas den som icon på skrivbordet.De värden som inmatas kan då

visas som statistik, grafiska kurvor mm.

mvh

Anders Klareskog

 

 

| Noisekiller |

Moderator Hårdvara - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lite förvirrande är det ändå...

 

Är det denna IR-mottagare som kräver USB2?

Låter konstigt då IR-överföringar knappast genererar en mängd data som ens skulle mätte en serieport...

 

Annars låter det som en praktisk pryl för diabetiker.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blodsockermätare

 

Vilken sort har du? One touch eller någon annan?

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar de för roll?

 

 

Därför att alla av den sorten behöver troligen inte usb 2

 

Technical requirements

What you need to get started:

 

* A OneTouch® Meter with a data port.

* A Windows®-compatible computer with:

o 266 MHz, Intel® Pentium® 2 or equivalent (higher is recommended)

o Minimum 128 MB of RAM (higher will help overall performance)

o Minimum free hard disk space 100-200 MB during installation 100 MB for after installation

* Microsoft® Windows® 98 Second Edition, Windows® NT 4.0 Workstation (SP6 or above), Windows® 2000 Professional (SP4 or above), Windows® Me, and Windows® XP (SP2 or above) Home and Professional (SP2 or above)

* 9-pin/25-pin COM or USB port

* Either:

o A OneTouch™ Interface Cable (with software driver for USB)(required for OneTouch Meters only), or

o An appropriate cable for non-OneTouch® Brand devices that are supported by OneTouch Software.

* Mouse/Trackball

* Keyboard

* Windows®-compatible printer (recommended if you wish to print reports; color printer recommended if you wish to print in color).

* Video monitor with at least 800x600 pixel screen resolution and 256 colors

* CD-ROM drive

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

[inlägget ändrat 2006-11-01 16:45:16 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enhet som skall anslutas kräver 2.0 för att fungera

 

Skriver Anders Klareskog ju i första inlägget. Men ok.

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Klareskog

Hej!

Min blodsockermätare heter Accu-Chek Compact Plus.Den anslutna enheten heter Accu-Chek Smart Pix.Den innehåller även program som kan analysera data.Med några knapptryckningar kan man få tabeller och grafiik.

Kravet är USB.2 men det kan fungera med USB.1 enligt företaget.Då kan man få sämre

funktion.

mvh Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på tekniska data men det står bara ledig USB port men har inte så väldigt höga systemkrav i övrigt.

 

http://www.accu-chek.se/nordic/rewrite/content/sv_SE/3.40.30.1:10/faq/ACCM_faq_208.htm

 

På deras FAQ står det att läsa både om vilken USB och om USB HUB

 

Vilka USB-portar fungerar tillsammans med Accu-Chek Smart Pix dataavläsare?

 

Alla versioner av USB-portar som finns på marknaden i dagsläget (1.1 och 2.0) fungerar tillsammans med instrumentet, då detta uppfyller de internationella normerna för USB-utrustning.

 

Vilka problem kan uppstå med en USB-hub?

 

Strömförsörjningen kan bli för svag: Många USB-apparater försörjs med ström via anslutningen. Om bara en enda apparat är ansluten uppstår inga problem. Men om en USB-hub har anslutits som INTE har en egen strömförsörjning (nätdel) och det har anslutits flera apparater till denna, så KAN det hända att fel uppstår (t.ex. att apparater inte känns igen). Om möjligt, anslut då Accu-Chek Smart Pix till en annan USB-kontakt på själva datorn, eller anslut en nätdel till USB-hubben.

 

Jag tror ju det fungerar alldeles utmärkt med den USB du har det är ju inga supermängder med data som skall över.

 

OT Min dotter är också diabetiker (Typ 1)

 

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...