Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Europeisk karta till Sony GPS NV-U70

jrylander

Recommended Posts

Har försökt fråga Sony om europeisk karta till min Sony GPS som jag köpte i USA. USAs support svarar inte och Sveriges support vet inte men tror att man kan köpa karta från NavTeq (vilket man inte kan).

Kan någon annan ha något tips i frågan? Hur jag kan använda GPSn i Sverige också..

Tack! på förhand för all hjälp.

Det verkar tyvärr vara bökigt att hitta något.

Förhoppningsvis så köpte du den inte primärt för att den var "billig" där borta.

Sony är (än så länge) ett nytt och udda fabrikat i GPS-världen. Därav så är det svårt att hitta tillbehör och support.

Om jag hade handlat där borta med avsikt att ta med den hem så hade jag nog satsat på ett mera beprövat fabrikat såsom Garmin, Magellan, Navman, TomTomm eller liknande.

Registrera dig här: http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums och ställ en fråga om var du kan hitta kartor. På detta forum häckar många av Europas GPS-nördar och dom verkar ha bra koll på vad som finns.

Ett annat forum hittar du här: http://www.gpspassion.com/forumsen/default.asp?CAT_ID=2

Ett mått på Sonys spridning är att den på många forum sorteras in under "Other" medan det finns speciella avdelningar för Garmin, Navman, Tomtom m fl.

---/samoht

Sony borde väl ha en kundtjänst i ex.v Tyskland? Eller pröva England om du vill enklare språk.

Det borde ju inte vara helt osannolikt att en tysk, eller engelsman, med en GPS från Sony skulle vilja använda denna i Sverige. När du köper en GPS i något av dessa länder följer den europeiska delen av kartan med, ej den skandiviska.

Så testa om inte lyckan finnes på forumen. Fast - det är klart - på forumen borde du kunna få svar.

Separat europakarta går ju att köpa så en separat skandinavisk borde likaså finnas.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Hej

Mja, jag köpte den för att jag behövde en i USA men visst spelade priset in för det specifika valet..

Jaja, jag får se vad gps passion kan ge också - tack för tipset!

hej/Johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...