Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera text från dialogruta


bea6000

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man kopierar text från en dialogruta till Word och får texten redigerbar?

 

Jag lyckades med konststycket idag men vet inte hur jag gjorde.Skulle göra en print screen av en dialogruta i Lotus Notes och sedan klistra in bilden i Word. Vid inklistringen fick jag istället för en bild in själva texten i dialogrutan, redigerbar.

 

Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag gjorde, för nästa gång jag testade blev det bara en exakt bild av dialogrutan, precis som vanligt när man gör skärmdumpar.

 

Tror jag tryckte ned CTRL + ALT och sedan PRINT SCREEN och sedan CTRL + V för att klistra in i Word. Men jag måste ha kommit åt något annat kortkommando. Någon som vet? Vad har System Rq-tangenten för funktion som finns på samma knapp som Print screen?

 

Skulle tycka det var väldigt användbart om man kan PRINT SCREENA text i dialogrutor och sedan kunna få det i redigerbar text.

 

Versionen på Notes är 6.5 och Word 2003. OS Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är nog inte så enkelt. Det jag menar är att det är en dialogruta som enbart innehåller en meddelande text (i mitt fal var det ett felmeddelande) sen finns det bara en OK knapp som man sen kan klicka bort meddelandet med. Alltså ingen dialogruta där man kan fylla i olika fält eller på något sätt markera texten med vare sig musen, ctrl + A eller något liknande.

 

[inlägget ändrat 2006-11-01 21:56:34 av bea6000]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...