Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med att koppla datorn till tv-skärmen

Blitze

Recommended Posts

Har följt den eminenta guiden i tidigare inlägg och följt den till punkt och pricka, har även fått bekräftat att en skärm är hittad. Kör med s-video kabel från grafikkortet till tv:ns s-videoingång. Grafikkortet är ett Geforce 6800 ultra. Har hört talas om att Windows xp home edition inte stödjer funktionen för flera skärmar, jag har detta xp på min dator. Har någon hört detsamma eller kan man få det att funka iallafall??

mvh. En som snart blir galen.

Ok! Hade en svart vit bild i ca 10s sedan blev det svart och vad jag än har provat får jag inte någon bild igen. Den svartvita bilden berodde på att jag hade kopplat till fel scart på tv:n. Har ett s-video uttag på framsidan av tv:n har även provat detta utan resultat. Kan jag förstört s-video utgången på grafikkortet genom kortslutning eller något. En annan sak är att om man kör hjälp och support guiden står det att windows xp home edition inte stödjer dubbla skärmar??? I nview har den identifierat min tv, om jag högerklickar på den lilla ikonen vid klockan har jag både min primära skärm och tv:n.

Jag fattar ingenting!!!!

Någon som har en ide?

Mvh Blitze.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...