Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa trådlösa videoöveringen dator till TV?


JBear

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar, vilken är den bästa trådlösa videoöveringen från dator till TV?

Jag vill kunna köra en film imin dator och se den på TV-skärmen, t ex en egen redigerad rulle eller SF-Anytime betal-film via bredbandet.

 

Jag har två våningar hemma så det är ett golv/tak och ett par väggar

mellan datorn i ena rummet och TV:n i vardagsrummet.

Jag har tidigare haft kabel mellan men det går inte här (för trassligt).

 

Det ska vara pålitligt och stabilt.

Vad söker man på? Vad kallas sånt här?

 

Mvh!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tjena!

 

Tror jag sett en benämning på det som trådlösa medialänkar.

Det enda jag har personlig erfarenhet av är genom min chippade xbox (inte 360) som jag kör på trådlöst nätverk. Det funkar klockrent iaf. Det som är bra med detta är att jag kan köra Högupplöst bild genom en komponentutgång.

 

Annars finns det flera alternativ tex http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/media-centers/621561/prices

du får kolla vilka som fyller dina krav---- tror det kan bli svårt att kunna se SF-Anytime, vet inte riktigt hur det funderar men om det streamar i ett separat fönster på datorn så blir det svårt.

Då är nog alternativet att köpa en till dator, finns ganska schyssta så kallade

HTPC's (sök på google) som inte kostar så mycket och som är rätt schyssta att ha i videohyllan.

 

Men du får hur som helst räkna med minst 2000:- för att då något liknande som D-Linken i länken ovan.

 

Hoppas jag redde ut något iaf :)

Fråga vidare om det är något annat du undrar över har ganska många timmars surfande på ämnet .........

 

 

mvh

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...