Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook eller Outlook Express - för- och nackdelar


stickans

Rekommendera Poster

Vilken webbläsare av Outlook och Outlook Express är bäst för hemmabruk.

 

Vad har dessa epost-program för för- och nackdelar?

 

[inlägget ändrat 2006-10-30 16:41:35 av stickans]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av dem är webbläsare utan båda är epostprogram så jag flyttar denna tråd till forumet Epostprogram

 

Om du har Outlook är det väl självklart att du ska använda den av de två. Outlook kan mer och det är aldrig fel. Fast ärligt, jag vet inte, för jag har aldrig använt vare sig Outlook eller Outlook Express.

 

En gång i tiden Eudora och nu Thunderbird.

 

/T

Moderator Webbläsare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av dem är webläsare, som Monshi så vackert redan påpekat.

 

Men, om du enbart är i behov av E-postprogram så föreslår jag Outlook Express. Behöver mer än så, tex synkning mot mobiltelefon, kalender, en vettig kontaktbok etc så är Outlook bättre. Outlook Express är gratis och följer med Windows, Outlook kostar normalt pengar och ingår i Office-paketet. Det följer även med mobiltelefoner och handdatorer som har Windows Mobile el.dyl som OS.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder kontaktboken i Outlook. Den är bra och finns alltså inte i Outlook Express.

 

Använde för något år sedan Outlook Express och där fanns ett bra filter för oönskad epost. Man kunde t ex spärra all epost som t ex var på engelska eller innehöll en viss fras. Det tyckte jag var en bra finess, men har inte funnit något sånt filter i Outlook. Men det utesluter knappast att det finns där... :-)

 

Om ett sånt finns i Outlook - hur kommer jag åt det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder kontaktboken i Outlook. Den är bra och finns alltså inte i Outlook Express.

 

Man kan exportera själva innehållet, men de funktioner som finns i Outlook adressbok finns bara där.

 

Använde för något år sedan Outlook Express och där fanns ett bra filter för oönskad epost. Man kunde t ex spärra all epost som t ex var på engelska eller innehöll en viss fras. Det tyckte jag var en bra finess, men har inte funnit något sånt filter i Outlook. Men det utesluter knappast att det finns där... :-)

 

Om du har Outlook 2003 eller senare, finns det ett skräp-post-filter (fungerar faktiskt inget vidare bra). Men jag kan starkt rekomendera K9, det fångar i det närmaste 100% av skräpet. Viss inlärning har jag haft (3 mail av 2000 som sorterats fel).

 

Det kan vara lite bökigt att få igång för den ovane, men följer man bara anvisningarna så bör det gå bra.

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-30 19:20:53 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

-

Om du har Outlook 2003 eller senare, finns det ett skräp-post-filter (fungerar faktiskt inget vidare bra)

 

det är klart att skräppostfiltret inte vet vad som är skräppost eller ej....

 

man måste lära filtret vad som är skräppost

 

 

har alltid varit nöjd med Outlook 2003!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är klart att skräppostfiltret inte vet vad som är skräppost eller ej....

 

man måste lära filtret vad som är skräppost

 

Hur kan det då komma sig att K9 fungerar som det ska direkt efter installation?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...