Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ang. irriterande tvkort


badrastadude

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har grymma problem med mitt förbannade tv kort. Jag kör Intervideo Home Theatre med ett ASUS Europa II Hybrid Capture Device. jag läste en annan tråd om detta från januari men ja får inte ihop det. Jag får in bild o en massa kanaler men inget LJUD!

 

Ytterst tacksam för svar med lösning på detta irriterande problem!

 

MVh Björn:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsätterr att ditt datorljud i övrigt fungerar.

Du ser väl på TV i någon slags uppspelare, typ Media Player eller liknande, har du kollat så inte ljudfunktionen är avstängd i uppspelaren !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har precis samma problem som Björn, bild funkar men inte ljud.

 

Jag köpte en "HP Pavilion t3260.se" våren 2006 och med den följde Intervideo Home Theatre med ett ASUS Europa II Hybrid Capture Device. Och det är klart att ljud fungerar i övrigt på datorn!

HPn har kontakter för audio och video både fram och bak, allt är provat. Jag hade f.ö. kontakt med "chat-support" i USA, helt värdelöst, de påstod tom att min dator inte hade nåt TV-kort!

 

Hursomhelst. jag vill spela in gamla VHS-band till datorn, redigera/klippa lite och sen bränna som DVD. De program som följde med är ju helt värdelösa. Pratade med en kompis som använde Hauppage kort och program från Hauppage också (han laddade ner gratis från Hauppages hemsida; det program som följde med hans dator var också värdelöst).

 

Nån som har tips om billiga och bra program. Och nån som kan tips om hur man får in ljudet också?

 

//bengt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju prova med provversionen av Studio 9, den fungerar gratis ca 30 dagar, är ett bra redigeringsprogram som har en fullt utrustad provversion. Den kan hämtas här: http://hem.passagen.se/hemvideo/huvud,s.htm

under textlänken " Hämta installera uppe till vänster.

 

Jag vet dock inte om det hjälper dig men det kan vara värt ett försök du bör ju importera filmerna med programmet du ska redigera med.

Har du förresten provat att importera med Movie Maker som du har i din dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provar just med MovieMaker, den verkar ju lagom komplicerad att börja med. Video kommer in, men inget ljud.

 

Men så provade jag med Intervideo igen; nu får jag ut ljud i en av inställningarn där, men ingen bild!!!

 

Om man kan göra en riktig DVD med hjälp av MovieMaker, så verkar det programmet dock helt OK.

 

Jag får fortsätta bråka med ljudet imorgon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, nog är Mov.Mak Ok dock inte så många redigerings funktioner, för att importera och exportera film är det ett bra program, det kostar ju inget heller.

 

Du vet ju nu att både ljud och video åtminstone går in i datorn men frågan är i vilket format.

 

Det är nog bara att experimentera vidare och hålla ögonen på format och överföringshast, möjligen någon inställning för TV kortet om det finns några sådana.

 

Movie Maker kan inte konvertera till DVD, för att göra DVD måste du exportera filmerna från Movie Maker till hårddisken, låta brännarprogrammet convertera den exporterade filmen till DVD format, Nero 6 Vision Express eller Nero 7 Vision är lämpliga program för det ändamålet.

[inlägget ändrat 2007-01-08 11:15:55 av Åke.L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...