Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

enkel fråga?


Elle

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en fråga som jag tror/hoppas har ett enkelt svar.

 

I excel har jag flera kolumner med information, varav en där varje cell innehåller flera rader information.

 

Om jag "expanderar" kolumnen så blir den ju jättebred (så lång som längsta textstycket är). Hur gör jag för att cellerna i den kolumnen ska bli högre. Alltså med radbrytningar. Så att raden kanske är 65 bred men så hög som innehållet kräver?

 

Jag förklarar nog dåligt, men jag hoppas att någon förstår.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera cellerna och ta upp formatera celler ur högerklicksmenyn. Klicka flik Justering och bocka för Radbryt.

 

Anpassa sedan höjden på raderna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-30 15:57:12 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte Radbryt...

 

Har den engelska versionen (2003) och antar att det då är Format cells - alignment.

 

Där finns bara Wrap text och merge cells... Är jag helt ute och cyklar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wrap Text borde det vara.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde skriva allt.

 

Tar jag wrap text så blir det nog med radbrytningar, men då bli det supermycket "luft" i varje cell innan texten kommer. Det ser ut som att det är kanske typ 10 rader luft och sen kommer texten. Så vill jag ju inte att det ska se ut...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan justera, på samma plats, hur texten ska placeras i cellen. Överkant, centrerat, underkant eller distribuerat.

 

Något borde passa.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Format, rader, autoanpassa. Fungerar dock inget vidare om du lägger till och tar bort text. Brukar kräva att du kör om kommandot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...