Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Webbhotell

Rossifumi

Recommended Posts

Joakim Andersson

Jag har testat FS-Data och skulle stark avråda dig till att använda dem.

Dålig support och dåliga backuprutiner.

En av deras servrar dog nyligen då försvann allt. E-postkonton, sidorna etc. Ett riktigt webhotel hade kunnat återställa detta från en backup men inte det.

Jag överväger nu starkt att byta och har tittat på www.24-7webhosting.com

patrik.berntsson

Maila mig om du vill ha bra pris på webbhotell... Jag har ett väldigt bra med bra administrationmöjligheter mm.

patrik.berntsson@mediahuset.net

/ patrik.berntsson

På dem flesta av dem här webbhotellen så står det att dem har en system dns koppling till en access databas. Finns det något lätt sätt för en novis att koppla databasen bara i aspkoden utan att använda system dns?

Och jag läste också att ifall man har mer än 5 st besökare samtidigt så funkar det inte längre med access databaser, det skulle bli för långsamt. Stämmer detta?

[inlägget ändrat 2000-09-11 18:56:51 av Rossifumi]

Jag (vi) letar just efter ett lagom billigt webbhotell för en mindre firma.

24-7 ser ut som ett bra alternativ just nu - om någon har ett bättre erbjudande kan juh denne höra av sig på weyland@flowersfx.com ;)

/Weyland

• 4 weeks later...

Jag skulle inte heller ta fsdata tappade allt i deras servercrash nu kör jag interwide.net bästa jag testat.stöd för allt för runt 2000kr per år

Vill också rekommendera www.swebase.com

Varning för FSdata! Får fortfarande räkningar från dem trots avslutat konto. De svarar inte på email heller.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...