Just nu i M3-nätverket
Jump to content

FF 2.0 buggar och annat

Anjuna Moon

Recommended Posts

Tänkte dra igång en tråd till om FF2.0, för att se om man kan reda ut vad som är buggar och inte.

Just ni har jag upptäckt att PageDown/Up inte funkar alls. Helt utflippat beteer det sig.

PageDown/Up inte funkar alls.

Inte märkt av. Fungerar som vanligt. Har dock märkt att WMP ibland påpekar ett fel. En gång har FF krashat som följd av det men annars har det flutit på som vanligt. Felet med WMP uppkommer ibland när jag går in på sidor med WMP klipp och har Javascript avstängt.

Enda markanta skillnaden som irriterar är det att ALT+S för att infoga signatur har blivit ALT+Shift+S här på Eforum.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Inte märkt av. Fungerar som vanligt.

Får ta och testa vidare när jag inte har en massa annat igång. Möjligt att det är något annat som spökar.

Angående phishing-"skyddet" så tänkte jag imorgon rippa ner en förstasidafrån ngn bank och lägga upp på min IIS och se hur FF reagerar när jag försöker öppna den. Har inte läst om hur skyddet är tänkt att fungera.

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Just ni har jag upptäckt att PageDown/Up inte funkar alls

Jag provade nyss, och det fungerade för mig.

Det enda som ändrats är ju det Monshi skriver att ALT + S blivit ALT + SHIFT + S här på Eforum för signatur. Att posta inlägg får man använda ALT + SHIFT + M.

En annan sak är på Telias "Mina sidor". Förut räckte det att jag kom in på första sidan för att logga in där, och då fylldes användarnamn och lösenord i direkt. Bara ett tryck på enter så var jag inne.

Nu får jag först skriva användarnamn och sedan kommer lösenordet.

Här på Eforum fylls allt i direkt. Bara trycka enter så loggar jag in.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Ah,nu kom jag på det,man använder Shift + Alt....

Alt-C funkar fortfarande för mig .

Den förbättrade hanteringen av taggsystemet och iikonerna i besvara-fönstret stod jag för en gång i tiden så om dessa inte fungerar som de skall i IE7 och FF2 så skulle jag uppskatta ett mail (c 2 AT itmanagement DOT net)

Alt-C funkar fortfarande för mig .

Kanske därmed går att ställa in via about:config?

Vore trevligt.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Hasse Wallanger
Angående phishing-"skyddet" så tänkte jag imorgon rippa ner en förstasidafrån ngn bank och lägga upp på min IIS och se hur FF reagerar när jag försöker öppna den. Har inte läst om hur skyddet är tänkt att fungera.

Phishingskyddet bygger på att bluffsidan har rapporterats in tidigare så din bluff går nog hem. Finns lite mer information om hur det fungerar på http://en-us.www.mozilla.com/en-US/firefox/phishing-protection/

Hasse Wallanger
Kanske därmed går att ställa in via about:config?

Ja, du kan ändra värdet på inställningen ui.key.contentAccess till 4 om du vill gå tillbaka till att använda Alt+.

Ja, du kan ändra värdet på inställningen ui.key.contentAccess till 4 om du vill gå tillbaka till att använda Alt+.

Ahh - GULD

/T

Jag provade nyss, och det fungerade för mig.

Nu upptäckte jag vad det var som satte scrollning med PgUp/PgDown och piltangenter ur spel. Det var inställningen "Avancerat->Tillgänglighet->Medge textmarkering med tangentbordet" som var ikryssad som standard för mig. Med denna avmarkerad funkar allt som normalt igen. Konstigt att inte du hade denna ikryssad som standard.

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Nu upptäckte jag vad det var som satte scrollning med PgUp/PgDown och piltangenter ur spel. Det var inställningen "Avancerat->Tillgänglighet->Medge textmarkering med tangentbordet" som var ikryssad som standard för mig. Med denna avmarkerad funkar allt som normalt igen. Konstigt att inte du hade denna ikryssad som standard.

Tack för poäng tidigare i tråden!

Ja, det var verkligen mysko. Kollade nu och den är inte ikryssad alls hos mig. Den heter föresten hos mig "Använd alltid piltangenterna för att navigera i sidor".

Hittar den under Verktyg/Inställningar/Avancerat/Allmänt/Tillgänglighet.

Kan det vara någon inställning sedan tidigare, som du haft?

Allt lagras i ApplicationData/Mozilla/Firefox. Tar du inte bort den mappen när du installerar FF på nytt, så finns alla inställningar kvar.

---

- Steven Wright

Den heter föresten hos mig "Använd alltid piltangenterna för att navigera i sidor".

Japp, samma här. Den gamla lydelsen kom från 1.5 som jag har kvar på utvecklingsburken hemma (som dock av någon anledning också fått den inställningen ikryssad helt av sig själv. Vem vet, jag kanske suttit och fipplat med inställningarna efter krogen och glömt bort det =)

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Den gamla lydelsen kom från 1.5 som jag har kvar på utvecklingsburken hemma (som dock av någon anledning också fått den inställningen ikryssad helt av sig själv. Vem vet, jag kanske suttit och fipplat med inställningarna efter krogen och glömt bort det =)

Tack för poäng!

Inte helt omöjligt att du ändrat det efter en krogrunda. :-)

...man gör mycket konstiga saker då.

Nyligen upptäckte jag att mitt tangentbord blev lite konstigt i den meningen att vissa bokstäver byttes mot konstiga tecken. Å blev ] och " blev @ när jag satt och skrev inlägg här. Provade i Anteckningar och där fungerade det. Skumt, tänkte jag. Startade om FF och då fungerade det igen som det skulle.

Senare ikväll hände samma sak igen - bokstäver blev konstiga tecken. Startade om FF och det fungerade igen. Väldigt skumt.

Kollade i språkinställningarna för tangentbordet och fann att ALT + SHIFT har med skiftandet av inmatningsspråket att göra. Så när jag trycker ALT + SHIFT så är det möjligt att datorn uppfattar det som inmatningsspråkskifte. Tja, teorin stämmer kanske inte, men det är min tanke. Annars vet jag inte.

ALT + SHIFT + S är kortkommandot för signatur i inlägg. Men först blir det ju ALT + SHIFT innan S:et kommer.

Så nu har jag varit inne i about:config och ändrat enligt Hasse Wallangers instruktioner i tråden här. Poäng där Hasse! :-)

---

- Steven Wright

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...