Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ska man koppla dvd brännaren?


Therese125

Rekommendera Poster

Hej jag har köpt en ny dvd brännare och jag kopplade in den som slave, men jag har problem med att bränna i Img burn får upp felmeddelande hela tiden. Måste man bygla den till slave också, eller var en som sa att det vore bäst att ha brännaren som master och den andra dvd enheten som slave? Har ett stortproblem där inget verkar vilja fungera.! Mycket tacksam för hjälp!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel på hur det ser ut där du ska bygla. OBS det är säkert annorlunda koppling på din DVD!

 

[bild bifogad 2006-10-28 19:17:21 av flora50]

879978_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är annorlunda för har bara 6 st "han kontakter/piggar" men kom på att min förra cd brännare satt ju där innan och den måste ju vara bygglad slave så ska kolla om det funkar hehe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enhet som sitter längst ut på flatkabeln ska vara byglad som master, och den på mitten som slave

 

[inlägget ändrat 2006-10-28 20:23:38 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet, men funkar inte att bränna ändå, ska prova att köpa nya DVD skivor och se om det löser sig då :) Men tror inget felmeddelande har kommit upp nu när jag byglat om den. Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det är fel på skivorna. Jag brukar använda en DVD-RW att testa på. Den går ju att radera. Hoppas att det löser sig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har problem emd IMGburn får felmeddelande hela tiden, och skivorna bränner sig halvvägs typ, och även om de är tmma så säger img burn att de inte är det..så det är skumt hehe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man bygla den till slave också, eller var en som sa att det vore bäst att ha brännaren som master och den andra dvd enheten som slave?

 

Testa att bygla om den till master och sätt den längst ut på kabeln, brukar krångla mindre då är min erfarenhet.

Vad heter brännaren?

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo detta kommer upp

 

I/O Error!

 

Device: [1:0:0] SONY DVD RW AW-G170A 1.71 (D: ) (ATA)

 

ScsiStatus: 0x02

Interpretation: Check Condition

 

CDB: 25 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Interpretation: Read Capacity

 

Sense Area: 70 00 04 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 08 03 00 00 00 00

Interpretation: Logical Unit Communication CRC Error (ULTRA-DMA/32)

 

 

Försök igen - Avbryt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men verkarsom problemet är löst nu, har inte kommit upp ngt felmeddelande när jag har kollat nu. men får fixa nya dvd skivor och se om dte vill sig - för den säger ju att dem inte är tomma så heh. Men tack för allt! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...