Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Min P3 bärbara.


Holysven

Rekommendera Poster

Min dator har haft ett ganska fatalt fel ganska länge. Det är nämligen så att den lite då och då (ca 6 mån)betämmer sig för att låsa sig då den laddar xp. Innan nu den sista gången så har det enda som krävts varit att man formaterade datorn. Men nu senast låste sig datorn när den installerade xp. Ja blev mäkta förbryllade och började fundera vad fan är fel??? Rådfrågade vänner med bredare datakunskap än mig, men dom hade inget svar. Så nu ca 4 månader senare påpekade en vän till mig att jag skulle testa att ta bort allt på datorn och börja med en ren dator på testa sen. Nu när jag skall starta den smått övergivna datorn är först ibm loggad helt cp(dvs den är nere i hörnet istället för i mitten) Och på skärmen kommer felmeddelandet "operativsystemt kan ej startas". Nu till min fråga, vet någon vad det kan vara för fel på min dator och hur gör jag för att komma vidare från mitt felmeddelandet och in i "bios". Är inte allt för haj på datakommandon bör kanske tilläggas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för IBM dator och hur gammal är den? Det brukar gå att söka på märket eller sevicetagen på tillverkarens supportsidor.

Har du garanti kvar? Support?

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, den uppskattningvis från 02-03. Det är en Ibm thinkpad. Garantin har gått ut för länge sedan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla lite när jag kommit hem, är på jobbet :)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna guide på IBM om låsningar på Thinkpad och möjliga lösningar

 

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4YQNTQ

 

Alla möjliga tips och trix samt hur och var du kan uppdatera systemet

 

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4YRRG6

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...