Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ska jag göra?


Jonaz

Rekommendera Poster

Har haft en gammal Compaq-burk och kände för en vecka sen att nu är det dags att uppgradera sig! Fixade ihop allt och installerade det XP:et jag fick med Compaq datorn, detta är alltså inte en original XP-programvara, utan en såndär ful som följer med. Allt funkade att installera, tills jag startar då det står att jag måste aktivera XP inom 30 dagar, annars slutar det att fungera. Jaha, men det är väl simpelt tänkte jag, och stter igång den här aktiveringsguiden. MEN, den stannar vid mitt serienummer som jag installerade XP med, då det står att det inte fungerar, antagligen för att jag skrivit in fel tänkte jag. Testar en gång till, funkar inte, ringer till kundtjänsten, knappar in en seriekod för att aktivera, då den automatiska telefonisten säger att det inte fungerar, kopplas vidare till en vänlig tjej vid kundtjänsten, berättar att eftersom mitt XP är låst till min gamla dator, går det inte att aktivera på min nya fräscha dator. SKIT! Jag måste alltså köpa en ny kod på 850 spänn för att jag ska kunna aktivera mitt XP, som redan är köpt för längesen! Eller iaf kom med den gamla datorn, men ändå!

 

Så, vad göra? Någon som har nått tips eller två?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande problem med en kompis dator, så jag passar på att fråga vilket nummer det är till kundtjänsten?

 

Jag har bytt moderkort på den och grafikkort är bytt tidigare, så nu fick blev det fel vid valideringen. Den är köpt med riktig licens på Komplett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog inget du kan göra mer än att köpa en licens. OEM-licenser som dom heter är bundna till en viss dator eller rättare sagt moderkort. Du kan inte installera det på en annan dator. Om man har en OEM-licens och måste byta moderkort så får man också köpa en ny licens. Vill du inte betala kan du ju alltid installera Linux.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ok, jo har redan beställt från Microsoft. Surt bara att det tar sin tid, kan ju inte installera något på datorn då jag inte kan uppgradera till SP1 och SP2. Alla nya installationer skriker efter åtminstone SP1. Men men, den kommer väl snart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...