Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista_transformation pack


reppson

Rekommendera Poster

Innan jag vågar ge mig på att testa detta vill jag fråga om det räcker med systemåterställning om något skulle gå snett eller om det går att avinstallera från Lägg till ta bort program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reppson skrev:

 

Innan jag vågar ge mig på att testa detta vill jag fråga om det räcker med systemåterställning om något skulle gå snett eller om det går att avinstallera från Lägg till ta bort program?

Och vad är Vista transformation pack?

Jag har inte stött på det under min tid med Vista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Maratonmannen skrev:

Och vad är Vista transformation pack?

 

Du installerar det och får ditt XP att se ut som Vista. Bara en expert kan se skillnaden om det är äkta Vista eller bara ett förklätt XP, skriver MikroDatorn.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Kollar man texten på nedladdningssidan i tråden Cecilia länkar till, så verkar det här paketet inte gå att avinstallera:

 

You sure will be surprised if you hear this. From now on you can update Vista Transformation Pack without uninstalling

 

...eller har jag missförstått det?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder skrev:

 

Du installerar det och får ditt XP att se ut som Vista. Bara en expert kan se skillnaden om det är äkta Vista eller bara ett förklätt XP

Alltså ett skal till Windows XP. Ger det Aero Glass också?

Tacka vet jag äkta vara. :)

 

Flyttar tråden till Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You sure will be surprised if you hear this. From now on you can update Vista Transformation Pack without uninstalling

 

skulle tro att dom menar att du kan uppdatera den utan att behöva avinstallera den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
rpgmaster skrev:

You sure will be surprised if you hear this. From now on you can update Vista Transformation Pack without uninstalling

 

 

skulle tro att dom menar att du kan uppdatera den utan att behöva avinstallera den.

 

Ja, du har säkert rätt där. Jag som inte läste allt. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Maratonmannen skrev:

Stefan Eklinder skrev:

 

Du installerar det och får ditt XP att se ut som Vista. Bara en expert kan se skillnaden om det är äkta Vista eller bara ett förklätt XP

 

Alltså ett skal till Windows XP. Ger det Aero Glass också?

 

Vet ej, läste om det i Mikrodatorn och blev lite nyfiken på att själv kolla upp det där. Mikrodatorn skrev inget mera om det mera än att det finns och vad det åstadkommer. Du återfinner det i nummer 13 och Ledaren där.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

[inlägget ändrat 2006-10-26 18:14:02 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej,menade inte alls så.

 

Jag undrade om man kan avistallera det om man vill gå tillbaka till XP som det var innan man installerade detta Vista skal. Det kanske räcker med att göra en återställnings punkt innan man installerar?

Vill vara säker på att det verkligen går att ta bort innan jag ger mig på att installera det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
reppson skrev:

Jag undrade om man kan avistallera det om man vill gå tillbaka till XP som det var innan man installerade detta Vista skal. Det kanske räcker med att göra en återställnings punkt innan man installerar?

 

Det har ju gått några dagar sedan du startade tråden, så du har kanske redan testat. Jag testade idag när jag kom hem. Satt och funderade på det där och blev bara mer och mer nyfiken. Bestämde mig för att testa.

 

Hem och laddade ned. Klickade på ikonen som ser ut som en datorskärm. Första dialogrutorna ser nästan oseriösa ut - "In childs room" eller något liknande stod som överskrift. Bakgrunden påminde om tapeten i ett barnrum. Jag fick skriva i vad jag heter när figuren presenterat sig på engelska. Klickade vidare och vidare. Dialogruta efter dialogruta såg lika oseriös ut. Fick upplevelsen av att det var något barnspel jag installerade. Höll på att avbryta flera gånger. Fråga på fråga skulle besvaras.

 

Dom sista dialogrutorna var bara att bocka i rätt svar, som redan var skrivet. Jag klickade nästa hela vägen. Kändes så oseriöst att jag brydde mig inte om att ägna tid för att läsa vad som stod.

 

Till slut kom jag till vad som mer liknade ett seriöst program. Mina förhoppningar om något sånär likt Vista var rätt så stora. Såg för mitt inre hur mitt XP skulle få Vistaslook med den där svarta aktivitetslisten också vidare.

 

Systemfiler, ikoner med mera skulle få ny look stod det. Ah, lät intressant, tänkte jag. Användaren varnades flera gånger för att just systemfilerna ändras. Man uppmanades därför i början att noga läsa vad som stod. Okej, jag körde på vinst eller förlust. Klickade nästa hela vägen.

 

Som säkerhet hade jag satt en systemåterställningspunkt.

 

Okej, nu var det dags att starta om datorn. Jag höll tummarna!

Omstarten gick ju bra. Kom till inloggningsrutan, och den såg ut som tidigare. Kom in på skrivbordet. Jaha, var det inte mer liksom. Det här var då ingen Vistalook för femöre. Allt såg ju likadant ut som tidigare. Den synbara ändringen var att klockan visade tiden som AM/PM istället. Klickade jag en gång på klockan kom en kalender upp. Spännande, liksom.

 

Undersökte det vidare. Startknapp och aktivitetslist såg likadan ut som tidigare. Det här skulle krävas en expert för att se skillnaden på ett äkta Vista och ett förklätt XP. Skrattretande, skojar dom, eller?

 

Till och med en apa skulle se att det är XP, tänkte jag.

 

Öppnade jag en mapp så såg man AeroGlass. Såg skymten av Skrivbordet rakt igenom. Överst adressfältet där jag kunde se hela utforskaren genom att klicka på pilknappen ute till höger. Verktygsraden var försvunnen och istället var bara texten kvar överst.

 

Det hela andades Wannabe Vista. Kändes bara löjligt alltihop. När upptäcktsresan var slut så körde jag tillbaka hela systemet till såsom det såg ut innan jag började ändra.

 

Så förväntar du dig några större förändringar lär du bli besviken.

 

:thumbsdown: för hela programmet.

 

Att dra tillbaka via systemåterställningen gick bra för mig. Det går även att avinstallera via "Lägg till/Ta bort program". Jag körde som sagt med systemåterställningen i XP.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 5 months later...

Men asså jag har okså skaffat Vista ranfsorfmation pack.

Och nu tog jag bort det då står det kan inte hitta filen

C>Windows>system32>closeapp.exe vad ska man göra för det!

Vista transformation pack är kvar bara för den där filen itne finns!

 

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har samma problem och undrar om jag ska återinstallera hela sk*ten och prova att ta bort det igen. Jag var dum och gjorde ingen återställnigspunkt så nån som vet vad jag kan göra? OBS! Jag är inte van användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara att avinstallera det som ett vanligt program med "lägg till ta bort program" från kontroll panelen

Hej!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...