Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LabelFlash


pocketsq

Rekommendera Poster

har köpt en Nec ND-7173 och instalerat den.

Fungerar bra att bränna med, men hur ska använder man LabelFlash?

Har sökt efter detta men hittar inget.

Någon som vet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

På Necs website för din modell ( http://www.nec.co.uk/AD7173A.aspx ) finns en fotnot

 

*5 For Labelflash™ label writing Labelflash™ media is necessary

 

som jag tolkar så att du måste ha en särskild mjukvara (program) för att kunna köra LabelFlash. På sidan för en av de andra modellerna finns följande

 

Please be aware that only the NEC Retail Boxed Products are supplied with the required software for LabelFlash. If you purchase the drive as an OEM version, please ensure that the Nero Software is also obtained.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

jo du köper light scribe skivor eller label flash skvior om de finns sådana ännu de e ungefär samma sak fast light.... va de som kom först label flash är den nya konkurenten då rå.

 

program ja de nyare nero 7 väljer du extra/skapa etiketer omslag/ högst upp väljer du till sist light scribe. sedan bara mixtra med bilder text.... ja vad man vill

 

å lägga i en skiva upp och ner i brännaren. sedan bräner den in motivet... sj inte köpt skivorna ännu men kollat runt lite i nero å så där...

 

skivorna är lite dyrare 130kr för 10:o dvd men de e de värt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Det har jag redan läst faktiskt. Det säger inte mycket och det mesta handlar om NEC brännare och Lightscribe.

Jag har Pioneer Pioneer DVR-S18L och har stöd för Labelflash.

Det är kanske inte aktuellt i Sverige än faktiskt ,för att jag har inte hittat några skivor här. Jag får väl vänta några månader till kanske

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä de har funnits tillgång av lable flash skivor i flera år här i sverige(men få tar hem dem) vet att alina tog hem en del på begäran www.alina.se). funnits minst sedan 2007 . hade själv en label flash brännare då någon gång. Gick med nero mins ej hur jag gjorde. Men vist smartare köpa en lightscribe brännare.

 

Dem kan ju ses som vinnare i kampen mellan dessa två format trots att lable flash tydligen ska ha större potential till bättre kvalitet/ resultat . Men dem har bara blå ton vad jag förstått. nog snyggare med lightcribes beige färg .

 

hittade detta och det ser ut som att man slutat tillverka lableflash skivor helt.dessa beställde jag hem på alina för tre år sedan . tror de var ända som tillverka dem då. http://www.webhallen.com/prod.php?id=53940

 

 

så de har kommit till Sverige men tyvärr slut nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...