Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bankgiroblankett för utskrift


Forberg

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med hur jag kan lösa det här med ifyllnad av Bankgiroblanketter i datorn. Vi får blanka blanketter med Bankgiro delen lägnst ner på sidan. Vad jag skulle vilja göra är en mall som ser ut som denna blankett, vilken enkelt går att fylla i samt skriva ut på de förtryckta blanketterna. Hur löser jag detta enklast?

MVH

Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering...

 

Kanske genom att skanna in blankett, lägga över den i Word och passa in den på det format du ska skriva ut på. Skapa textrutor eller områden motsvarande de rutor som ska fyllas i och sedan radera allt som inte ska skrivas ut.

 

...eller så skapar du en hel mall som du fyller i och skriver ut och struntar i de förlagor du får. Kanske du tillochmed kan få en, eller köpa en, mall från Bankgirocentralen?

 

Sedan när du har fälten skapade kan du nog mata in uppgifterna i Excel i fina tabeller som du sedan kopplar ihop med fälten i Word och vips fylls massor med blanketter ihop snabbt och enkelt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

En poäng, tackar.

 

Vilket förslag passade dig bäst?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...