Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med tappad anslutning /Telia / Nforce 4


kotompa

Rekommendera Poster

Hej

 

Tänkte se om nån kan upplysa mig vad som kan vara problemet för mig med att jag tappar anslutningen till internet titt som tätt. Avbroten varar ca. 10 minuter åt gången och inträffar i regel 2-4 gånger om dan.

 

Jag har pratat med Telias bredbandssupport som inte kan se att något är fel i stationen jag är ansluten till men enligt deras webbsida och en tekniker får jag inte något IP nummer och det registrerar inte heller någon trafik.

 

Han som jag pratade med då sa att jag skulle uppdatera drivrutiner för nätverkskortet.

Det som jag har är nån slags inbyggd tjohej på moderkortet som är ett ECS C19-A SLI med Nforce 4 XE. Enligt enhetshanterarn är min drivrutin för nätverksdelen från 2005-07-29 vilket ju inte känns helt uptodate.

Men när jag laddar ner Nforce 4 paketet o kör det så blir det ingen förändring. Är det så att drivrutinen för Nätverkskontrollen i Nforce paketet inte har uppdaterats ett smack sen i juli 2005?

 

Är det helt kass me det där nätverkskontrollen på moderkortet så man ska införskaffa ett separat nätverkskort (de e ju inte särdeles dyra) men det känns ju lite onödigt ändå..

 

Eller är det så att problemet ligger hos Telia trots allt?

 

Tack på förhand..

 

//Tompa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slocknar sync - lampan på ditt ADSL-modem när du tappar kontakten?

 

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...