Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgear-Port forwarding?


Jessica.L

Rekommendera Poster

Någon som har pejl på detta område? Kör nätverk hemma med 2datorer. Har Netgears DG384GT och kör trådlöst på båda datorerna. Har Spray 8Mbit adsl. Nu är problemet, när båda datorerna spelar onlinespel. Blir ofta ena "utkastad" från spelet. Jag vet att spelet på min burk kräver port 6112, men hur kollar man så det funkar då? Det funkar ju att spela när bara jag har datorn på.. Och hur gör man en port forwarding på denna produkt..som tydligen ska sköta allt sånt själv.. Några tips, vore tacksam! (Obs..har ej norton)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde visst det skulle funka, gjorde det..i c:a 1 timme..sen var det samma visa igen. Ringde Netgear, så jag skulle trycka in min ip i DMZ, så den öppnar för alla portar..men...ingen förändring. Jag kör diagnostik för spelet, där står att det är 2 portar som blir Connection Failed. Skumt. Alla portar borde ju funka med DMZ till min dator...eller?...Netgear hade inga lösningar för tillfället..så jag måste tydligen invänta tekniker..som kan ta ett tag... :( blir ju ledsen i ögat..jaha..vad nu då? Jag jar Windows firewall igång dock..har även i den öppnat dessa aktuella portar..men..inget..Tacksam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...