Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips om webbhotell


NickeMannen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag söker ett billigt, enkelt och välfungerande webbhotell. Det är min pappa och hans egna företag som behöver hemsideutrymme och eftersom hemsidan troligen varken kommer att bli särskilt stor eller väldigt välbesökt räcker det med ganska snåla resurser.

 

Vad som däremot är viktigt är naturligtvis priset och att det kommer funka som det ska? Dessutom får det gärna vara enkelt att administrera, så att min pappa klarar det själv, eller så att jag med hyffsade datorkunskaper kan hjälpa honom snabbt och enkelt. En rätt flexibel sitebyggarfunktion skulle kanske vara en idé, om webbhotellet erbjuder en sådan. Ett krav är även information och support finns på svenska.

 

Jag har tittat runt lite på nätet och hittat följande alternativ:

 

One (tidigare b-one), www.one.com

12 kr/mån för billigaste alternativet.

Jag har läst ganska mycket negativt om b-one på nätet, fast det mesta jag hittat är skrivet för flera år sedan och One utsågs till bästa budget alternativ av Internetworld i år, så de kanske har bättrat sig?

 

Surftown, www.surftown.se

12 kr/mån för billigaste.

Påminner ganska mycket om One i det mesta och är liksom One lokaliserat i Danmark. Ett stort plus att adress och telefonnummer anges tydligt på sidan. Chatsupporten gav snabbt svar, men på danska (vilket väl är okej, om den är bra).

 

Neno, www.neno.se

45 kr/mån

Lite dyrare, men fortfarande relativt billigt och känns ganska seriöst.

 

Aleborg, www.aleborg.se

67 kr/mån

En bra bit dyrare än de billigaste, men känns väldigt seriöst. Men frågan är om det behöver kosta så mycket?`

 

Slutligen hittade jag av en slump Manufrog Webbhotell, www.manufrog.se. Dessa hyr in sig hos ett amerikanskt företag som har hand om deras servrar. Jag har tidigare blivit varnad för denna konstruktionen, men de som har den här sidan verkar väldigt seriösa och trevliga. De har ett ordentligt forum där de svarar på frågor och försöker hjälpa till. Priset 100 kr/år är ju stor skillnad jämfört med övriga.

 

Så.. Är det något som har erfarenheter att dela med sig om när det gäller ovanstående bolag? Råd om vilket man bör välja? Kanske tips om andra bättre alternativ?

 

Hoppas ni kan hjälpa mig!

 

Mvh Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du söker i Eforum på Surftown resp. Aleborg så lär du hitta många åsikter om dem, t o m från senaste veckan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...