Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

långsamt internet


Viks

Rekommendera Poster

hej.

jag har på sistonde upplevt att min dator går så långsamt, särskilt då att webbsidorna tar lång tid att laddas upp. jag har tänkt att det berott på att jag har flera program igång och jag köpte mer RAM-minne till datorn och då tror jag faktiskt att det blev bättre. mitt problem är väl att när jag har programt Azureus igåg så går internet JÄTTElångsamt. varför är det så? vad kan jag göra åt det?

jag har kollat så att jag inte har virus och jag har kört ad-aware men det går inte snabbare ändå.

tacksam för svar.

/Viks

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Vad har du för hastighet på din lina?

...kan tänka mig att det korkar igen om du har en något långsammare lina.

 

Torrents som du tankar hem via Auzerus tar upp plats för webbsidorna, som också kräver sin plats för att laddas och kommunicera med servern.

 

En teori bara...kan ju bero på något annat som inte jag tänker på.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det här problemet har jag också och det jag undrar är om det inte går att ställa in någonstans i Windows vilken nätverkstrafik som ska prioriteras, så att t.ex. Internet Explorer alltid får gå först? När jag själv är inloggad är det ju inte svårare än att pausa överföringarna i Azureus, men programmet tankar ju vidare även när jag andra personer är inloggade på datorn och sinkar deras internetuppkoppling.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...