Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rendering av film åt privatpersoner


Amheni

Rekommendera Poster

Hej alla filmälskare!

Håller för tillfället på med ett skolarbete som handlar om konceptutveckling av affärsidé. Och nu undrar jag hur stor efterfrågan det finns av ett företag som renderar filmprojekt åt främst privatpersoner men även företag...? Fär en mindre summa pengar förstås så att företaget går runt ekonimiskt. Idéen bygger på att istället för att sitta och rendera ett stort projekt i flera timmar så kan man skicka iväg arbetet till ett bolag med mycket starkare datorer som kan rendera mycket fortare! Låter det intressant? Skicka gärna mauil till mig med synpunkter så att jag får någon uppfattning om hur stor efterfrågan är...

Tack på förhand!

 

amanda.nilsson@hyperisland.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idéen bygger på att istället för att sitta och rendera ett stort projekt i flera timmar så kan man skicka iväg arbetet till ett bolag med mycket starkare datorer som kan rendera mycket fortare!

 

Ja, själva renderingen går fortare, men med den totala tiden för att skicka materialet fram och tillbaka, så går det fortare att rendera det själv. Jag ser inte vilket problem ni vill lösa...?

 

Skicka gärna mauil till mig med synpunkter så att jag får någon uppfattning om hur stor efterfrågan är...

 

Detta är ett forum och då svarar man i tråden så även andra kan ta del av svaren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här konceptet skall framtas för större filmprojekt som tar väldigt lång tid att rendera, och det är tänkt att det ska gå fort för materialet att skickas fram och tillbaka. Självklart svarar jag här med, men det skulle vara en hjälp på traven för mig och min grupp i det här projektet att även få svar på mail.

Grund idéen är att hjälpa människor/företag att få deras projekt klara snabbare t.ex inför en deadline.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 3D-rendering du menar? I så fall kan ju tidsvinsten bli stor, dessutom är det relativt begränsad datamängd att "skicka in" för att påbörja jobbet. Fortfarande, som Mr Andersson skriver, blir det en ansenlig mängd utdata.

 

En sak, hur har ni tänkt hantera dröjsmål innan renderingen kommer igång? Om jag skickar in ett stort jobb som tar nån vecka att rendera "hos er" och alldeles efter kommer ett nytt jobb in, då får de vänta en vecka?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så skrev jag bara här för att se om det fanns någon efterfrågan på en sådan tjänst, den är inte alls mer utvecklad än så...meningen var bara att min grupp skulle få någon sorts uppfattning om marknaden och om intresset fanns...tyvärr kan jag inte säga mer än så, vi är i ett mycket tidigft stadie av processen än sålänge.

Men om vi väljer att utceckla vårt koncept till ett företag så ska jag uppdatera er...tack för visat intresse!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...