Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig hjälpa Dell!!!


Hellof73

Rekommendera Poster

Jag köpte en dell inspiron 9400 i våras, sedan dess har jag haft problem med ett pip ljud som uppkommer när som hellst, vare sig jag har olika program igång eller när den bara står på. Har haft kontakt med dell support kontakt och dom kan inte svara på mitt problem, långt mindre hjälpa mig.

 

Det piper bara till 1 sek och sen inget mer. Låter som om det är ett systemljud, eftersom det låter även när jag stängt av ljudet. Det låter ingenting när jag startar eller stänger av datorn. Jag har i samråd med Dell testat följande: Kört datorn på endast nätdelen, tagit bort batteriet. Kört bara på batteri, kopplat ur tangentbordet. Gjort en pc-restore. De har till och med bytt moderkortet och uppdaterat bios. Jag har även avinstallerat McAfee och installerat F-secure istället.

 

Endast när jag låter datorn stå i bios så är den tyst.

 

Nu säger de att det är ett mjukvaruproblem och rekommenderar mig att ominstallera samtliga program. (inte göra pc-restore). Men jag är tveksam om det hjälper.

 

Finns det någon här som kan hjälpa mig????? Vilket program kan orsaka pip ljud utan att det talar om varför det piper?

 

//desperat dellälskare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter onekligen som att försöka hitta en nål i en höstack.

 

Ljudet/pipet kommer ju via den lilla inbyggda högtalaren som finns.

 

Men att försöka ta reda på vad som orsakar...?

 

Om allt detta som du beskriver är gjort/bytt, så får du nog börja försöka använda uteslutningsmetoden.

 

Notera varje gång du hör pipet, vilket/vilka program du har igång, vad du precis då gör med din dator, gör detta under en tid, och kolla efterhand om något program används oftare eller inte?

 

Försök också att koppla ur allt extra som du inte kanske använder så ofta.

 

Är pipet högt i volym eller är det diskret?

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar.

 

Några små frågor till bara: Hur vet jag vilka program som körs i bakgrunden av winxp? Kan det vara operativsystemet xp som orsakar ljudet?

 

Jag har börjat stänga av diverse småprogram som msn, dell quickset, mm.

 

Men jag vet ju inte vilka program som ska vara öppna i aktivitetshanteraren för att win ska fungera korrekt.

 

/Hellof73

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att starta windows i felsäker läge. Dvs tryck F8 under uppstarten. I felsäkert läge körs så lite program som möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...