Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappar Anslutning, Första gången.


Tomahawk203

Rekommendera Poster

Det är så att jag har börjat tappa anslutningarna nu på sistone, det började senaste veckan. jag har haft den här datorn i 3 år och jag har aldrig haft det här problemet. det bara uppstod från ingenstans. Jag delar nätverk med min syrra som sitter vid en bärbar. vet ni vad är problemet? när anslutningen bryts då kan jag inte reparera den. jag måste vänta cirka 5 min för att den ska komma upp igen, hjälp snälla ni

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har liknande problem just nu med mitt Telia ADSL, har en D-link DSL 504G.

 

allt har fungerat felfritt i flera år, men sen igår så har dator börjat hoppa ur anslutningen var 20:e minut ungefär. nåt otroligt irreterande. Någon som vet vad detta kan bero på? har inte ändrat någon inställning av något slag!

 

tacksamm för svar^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde upp Telia och dom sa att de inte hade något problem alls, de sa att du kunde börja med att testa koppla internetsladden direkt till datorn istället för att gå via routern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta det slutgiltliga budet?

 

Även jag har samma problem. Har Telia 24 Mbit som har funkat klockrent sedan i augusti. Har ett Netgear DG834 Modem/Router. Sedan nån vecka så strular det hela tiden, jag förlorar uppkopplingen, visserligen i bara några sekunder men tillräckligt för att ställa till problem när man laddar websidor/filmer från ex.vis YouTube/laddar ner någon fil mm.

 

Trodde att problemet satt på min sida så jag har både fabriksåterställt modemet och installerat om datorn utan att det hjälpt innan jag hittade den här tråden.

 

För skojs skull loggade jag hur min ICQ berördes under natten. Exakt var 20:e minut tappar jag kontakten.

 

[log][21:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[21:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[21:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[21:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[21:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[21:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[22:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[22:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[22:40] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[22:40] *** You have successfully connected to ICQ.

[22:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[22:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[23:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[23:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[23:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[23:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[23:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[23:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[00:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[00:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[00:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[00:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[00:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[00:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[01:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[01:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[01:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[01:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[01:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[01:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[02:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[02:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[02:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[02:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[02:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[02:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[03:18] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[03:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[03:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[03:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[03:59] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[03:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[04:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[04:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[04:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[04:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[04:58] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[04:59] *** You have successfully connected to ICQ.

[05:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[05:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[05:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[05:39] *** You have successfully connected to ICQ.

[05:58] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[05:58] *** You have successfully connected to ICQ.

[06:19] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[06:19] *** You have successfully connected to ICQ.

[06:39] *** Lost connection to network (Error Code: 0).

[06:39] *** You have successfully connected to ICQ.[/log]

 

Ska ringa Telia vid tillfälle men är det någon som vet mer är jag så klart tacksam!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias ADSL brukar ha 20 minuters lånetid på IP-adressen, så det verkar som att routern inte får ett förnyat lån av IP-adressen när den ber utrustningen i telefonstationen om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid kontakt mer Telia i fredags dömde dom ut min router. De kunde i och för sig skicka ut en tekniker under hot om att jag får stå för kostnaden.

I det läget kände jag mig låst och beställde ett ZyXEL Prestige 660H Triple Play modem som ska stödja Annex M tekniken med högre upp-hastighet, så får jag bråka mer sedan om det ändå inte fungerar.

 

Idag upptäcker jag att min uppkoppling fungerar utan problem igen - utan att jag gjort någon förändring i min konfiguration.

Kontaktar Telia igen som nu kan meddela att de har hållit på med en uppgradering som inte har fungerat något vidare med vissa routrar och som nu ska backas.

 

Som tur var pratade jag med en mycket duktig och kompetent person på supporten och han ordnade med saker och ting så att jag nu är en fortsatt jättenöjd Telia-kund!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Japp!

jag har fått tillbaka min anslutning och det tappas inte någonting .. det är nog som du säger Ford, att Telia har mixtrat lite. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...