Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VCL undertexter.


mindsleep

Rekommendera Poster

Börjar tröttna på den urusla undertext hanteringen i VCL. Om en undertext är osynkad så kan man ju i VCL synca den. Det brukar fungera bra att ställa fram den...men fungerar ALDRIG att sätta ett minus värde i "Fördröjnings" fältet.

 

Finns det några andra alt. Jag gillar VCL så jag vill fortsätta köra den. Men det kanske finns något externt program som visar undertexter ovanpå VCL?

 

Några tips.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VCL? Du menar VLC?

 

Klart osäkert om annat program kan hjälpa dig där då VLC så att säga tar hand om allt själv. Nu har jag ingen erfarenhet av VLC (testat och ogillat) men det bygger ju på samma kodgrund som ffdshow. I ffdshow finns det funktioner för att fördröja eller ändra hastigheten på undertexterna. Fast det ska sägas - jag håller än fast vid gamla och helt tillräckliga VobSub.

 

Dvs - det enda jag har i datorn, nästan, för att spela upp filmer är underbara spelaren ZoomPlayer, den oftast mycket funktionella codecen Ffdshow samt Vobsub. Det är allt som behövs för att ta hand om allt utom QuickTime och Real.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...