Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Otroligt seg dator

webbaccess.net

Recommended Posts

webbaccess.net

Hej!

på senaste tiden har jag fått en otroligt seg dator, men vet ej vad problemet kan vara, tror att det har något med spoinprogram att göra, så jag skickar med en HijackThis log...

och för att underlätta har jag laddat upp filen på min hemsida....

http://www.webbaccess.net/htj/hijackthis.txt

så att ni slipper log problemet...

Hoppfulla hälsningar

Nu har Anjuna fixat till en lösning om man kör Opera i alla fall, så nu går det att expandera loggar igen: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=877621

Det är ju bra att ha loggarna här utifall att samma sak dyker upp igen.

Det här hittar jag just inget om:

O8 - Extra context menu item: &Sample Toolband Serach - res://C:\WINDOWS\system32\ToolBand.dll/MENUSEARCH.HTM

Vet du något om filen?

Annars så kan jag inte se något otrevligt i loggen, men det är ju väldigt mycket som dras igång, ett antal processer som har med Apache2Triad att göra, SQL Server, Symantec, Acer mm.

webbaccess.net

hej!

Det här hittar jag just inget om:

O8 - Extra context menu item: &Sample Toolband Serach - res://C:\WINDOWS\system32\ToolBand.dll/MENUSEARCH.HTM

Vet du något om filen?

den filen vetjag inget om alls!

Det är en bärbar acer och det ligger en massa skitprogram i den som jag inte kan ta bort utan att pilla i registret...

Här anses det i alla fall inte vara något otrevligt:

http://gladiator-antivirus.com/forum/lofiversion/index.php/t43715.html

Du kan ju leta upp filen C:\WINDOWS\system32\ToolBand.dll, högerklicka och välja Egenskaper och se om det går att se något företag eller liknande på Versionsfliken.

Det är en bärbar acer och det ligger en massa skitprogram i den som jag inte kan ta bort utan att pilla i registret...

Visserligen, men det är väl inte från Acer du har fått webbservrar (det har ju inte alltid varit segt skrev du)? Symantec går ju att byta ut mot något mindre resurskrävande också.

HiTRUST ska vara ett pålitligt företag.

Har du något när du högerklickar på en webbsida som kan knytas till det.

Du kan också skanna filen här: http://www.virustotal.com/

Installerade du något särskilt när problemen med segheten började, som t ex webbserver?

webbaccess.net

nä det började helt plötsligt...

jag har en webbserver installerad men tar jag och stänger processerna så är det lika segt

Vad säger Aktivitetshanteraren - Prestanda om Fysiskt minnne, totalt och tillgängligt resp. Allokerat minne, totalt?

Kolla i Enhetshanteraren för hårddisken/arna vad det står för överföringsmod, ska vara DMA 5 eller något liknande.

Har du defragmenterat disken/diskarna?

Kört chkdsk/Diskkontroll?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...