Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att spela film som skrivbordsbakgrund med VLC media player


film__mannen

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag har hittat lite snygga filmsnuttar som moln som rör sig på himlen, regn på vatten och vågor på havet mm som jag vill använda som skrivbordsbakgrund / wallpaper

Jag vill att filmen som jag spelar visas på hela skärmen fast bakom ikonerna liksom.

Jag har dock ett problem som gör att när jag använder filmen som bakgrund, så spelas den bara upp i texten på namnlisten till ikonerna på skrivbordet, så jag undrar om någon kan hjälpa mig att rätta till detta.

Jag har testat förut och då fungerade det ganska bra förutom att min dator blir så himla seg när jag använder Exterpassive Video Wallpaper

och otillräcklig när det gäller vilka filformat som man vill kunna spela upp med de två övriga programmen nedan.

 

http://www.download.com/Exterpassive-Video-Wallpaper/3000-2327_4-10451311.html?tag=lst-0-1

 

http://www.download.com/Video-Desktop/3000-2169_4-10513925.html?tag=lst-0-4

 

http://www.download.com/Vital-Desktop-Video/3000-2385_4-10470563.html?tag=lst-0-3

 

Jag har dock upptäckt och läst på yahoo att VLC media player har en funktion som möjliggör att spela upp filmer på det sätt som jag önskar och dessutom så verkar detta inte påverka datorns arbetstempo, men det är alltså här som jag har stött på problem.

Filmen spelas ju som jag nämnde tidigare endast i bakgrundsfärgen till ikonernas namnlist på skrivbordet.

Vad kan detta bero på.

Hoppas hoppas hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig att fixa detta.

Regards / film_mannen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon hur man ändrar inställningarna för ikonernas utseende då, tex hur man tar bort färgad bakgrund i namnlisten på ikonerna så att denna blir genomskinlig och så att man bara ser texten då, det kanske löser problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

200 spänn till den som hjälper mig att få film-filer att spelas upp som skrivbordsbakgrund.

Behöver inte nödvändigtvis vara med VLC media player, tipsa gärna om andra program som kan tänkas klara av detta.

VLC media player verkar inte klara det då detta program endast spelar upp dessa i färgbakgrunden till ikonernas namnlist på skrivbordet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väljer att köra som skrivbordsbakgrund i VLC 0.8.4 och 0.8.5 fungerar det fint.

 

Jag får samma effekt som du om jag under fliken "Web" bockar för "Lock Desktop items". Dvs ta bort den bocken.

Du hittar detta under "Desktop" i "Display Properties".

 

Lycka till!

(om det funkar kan du skänka pengarna till någon välgörenhet. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen !!! :):thumbsup:

 

"om det funkar kan du skänka pengarna till någon välgörenhet."

 

Your wish is my command.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...