Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny variant av Nordea-phishing


Anders N

Rekommendera Poster

Tror ingen på eforum blir lurad, men.. ingen "fraudkampavdelning" längre iaf... Säkert någon som blir lurad.

 

Subject: Nordea Bank - En regelmassig dragning for bankens kunder.

 

 

Vi gratulerar alla våra kunder på Bankens jubileum!

Det glädjer oss att meddela att därvid får Ni en chans att bli vinnare i vårt lotteri.

Detta är en unik möjlighet att vinna en bil, en bärbar dator samt övriga minst hundratals priser.

Var med i lotteriet nu!

 

https://www.nordea.se/lotterie/register.now

 

För att delta behöver ni att fylla i en registreringsform.

Själva registreringsprocessen ska inte ta mycket tid.

 

Tack

Lotteriets organisatörer.

Nordea Bank

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Suck, att dom inte ger sig någon gång!

 

Hur mycket pengar ska dom plocka från folk egentligen?

...måste vara dyra i drift. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, att dom inte ger sig någon gång!

Så länge folk är naiva nog att gå på det finns det ju ingen anledning att sluta. Lika lite som värdetransportrånen kommer upphöra när det uppenbarligen är så urbota enkelt att komma undan med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Så länge folk är naiva nog att gå på det finns det ju ingen anledning att sluta.

 

Bankerna har dessutom gått ut med att dom inte skickar sådan information och begäran via epost, men folk läser väl inte det. Kanske glömt när det kommer nya phishingmail.

 

Anjuna Moon skrev:

Lika lite som värdetransportrånen kommer upphöra när det uppenbarligen är så urbota enkelt att komma undan med.

 

Om folk använder kontokort när dom betalar, så sägs behovet värdetransporterna minska. Nu är folk rädda för att använda sina kontokort när dom handlar på grund av kortkopierandet.

 

Det har kommit ut information om vad man ska titta efter när man hämtar ut pengar från en bankomat. Några lösa eller utstickande detaljer ska det inte finnas.

 

Dosan i affären där du drar kortet kan i och för sig manipuleras. Har hänt, men snubben som gjorde det åkte fast i butikens övervakningskameror. Sen dess har inte jag läst mera om just den typen av kortkopierande.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är folk rädda för att använda sina kontokort när dom handlar på grund av kortkopierandet.

Jag brukar föra över huvuddelen av mina pengar till ett skyddat konto som inte kortet kommer åt. Enkel försäkring så man slipper ligga ute med pengar tills banken återbetalar en det man blivit av med.

 

Överlag är det konstigt att folk verkar vara så slappa med sina kontouppgifter på nätet. (Det blir väl så i förmyndarsamhällen; många klarar helt enkelt inte av eget ansvar)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar föra över huvuddelen av mina pengar till ett skyddat konto som inte kortet kommer åt.

 

Samma här, en så enkel åtgärd men samtidigt så bra "försäkring".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...