Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen slocknar


bobos

Rekommendera Poster

Hej

Har ett problem med skärmen, vet ej om det är bildskärmen eller grafikkortet men det ser ut som på bilden. Både på hemsidor, bilder, spel. Skärmen blinkar till och ibland lägger den av helt och man får starta om datorn. Vad kan det vara för fel? har installerat om allt.

/bobos

 

 

 

[bild bifogad 2006-10-22 21:36:29 av bobos]

[inlägget ändrat 2006-10-22 21:37:39 av bobos]

877587_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skriver:

Skärmen blinkar till och ibland lägger den av helt och man får starta om datorn.

så misstänker jag nog grafikkortet. När skärmen krånglar, vad händer om du stänger av den och startar om den igen?

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag stänger av och startar om så håller den på så ett tag. Förut så kunde det gå en halvtimme innan den blev okej och det gick att använda datorn normalt. Men nu strular den nästan hela tiden.

Har även kollat om allt är som det ska i burken och det är det. Men du tror alltså att det är grafikkortet som gått sönder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag stänger av och startar om så håller den på så ett tag

Menar du att det är skärmen som du stänger av?

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat både att stänga av datorn och skärm.

Men jag menade så här: du får konstig bild, låter datorn var igång men stänger av enbart skärmen och slår på den. Händer det då att bilden blir OK igen?

 

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...

Nej, om jag låter datorn vara igång, med skärm på så kunde det vara borta förut, men stänger jag av skärmen och satt på den igen så var det bara att börja om från början.

Men nu funkar inget av detta utan problemet dyker upp hela tiden.

/bobos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda råd som jag kan ge dig med den information som du lämnar är att du kollar kabeln till skärmen noga och att du sedan plockar ut grafikkortet och sätter tillbaka det igen.

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det gjorde jag igår. blockade bort både skärm och grafikkortet men det blev ingen förändring.

Men ska försöka testa på en annan dator och skärm idag och se om där är någon skillnad.

Tack så mycket för hjälpen!

/bobos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...