Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med utgående mail


s062dd

Rekommendera Poster

Har just fått ett stort problem,kan inte skicka mail till mina kompisar.Får upp detta meddelande hela tiden.

 

This message was created automatically by mail delivery software.

 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 

XXX.XXXXX@bredband.net

SMTP error from remote mail server after initial connection:

host mailgw.bredband.net [195.54.106.234]: 554-ironport2.bredband.com

554 Sorry. Your IP is blacklisted due to a bad senderbaserating.

 

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

 

Kör en router och brandvägg men har inte hittat något med inställningarna där.Läste lite om detta på nätet men blev inte så mycket klokare av det.Kan det vara ett spam eller någon som kapat min ip adress? vore mycket tacksam för hjälp från er då jag är helt noll på detta.

Kör med outlook 2003.

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-22 14:58:21 av s062dd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du inte får det som ett felmeddelande utan som ett e-postmeddelande så är det inte din IP utan någon mailservers på vägen. Förmodligen den mailserver du använder. Du får kontakta den som administrerar din mailserver. Troligen har någon skickat spam via den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma meddelande när chello hade spärrat min yahoo-server. Kunde dock använda hotmail tills problemet var fixat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men det verkar ju vara lite konstigt att min mailserver skulle blocka bara denna mailadress jag skickar.Skickar jag till min hotmail så funkar det fint och skickar jag till mig själv så funkar det ochså fint men just till bredband som polaren har så blockas det direkt.Har Comhem,någon som har likande problem med dom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte din mailserver som blockar dig, utan bredband.net som inte godkänner mail från din mailserver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är snarare mottagarens mailserver som blockar din.

 

Edit: Jag var lite för långsam

:)

[inlägget ändrat 2006-10-22 16:42:15 av Eva1323]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
s062dd skrev:

Har Comhem,någon som har likande problem med dom?

 

Jag hade problem med att hämta eposten med min klient Thunderbird under fjortondagar. Comhems webmail fungerade bra av någon anledning.

 

Det hela beror på Comhems arbete med att förbättra eposttjänsten.

Nu har emellertid problemet lösts av sig själv, och jag kan hämta eposten med Thunderbird igen. Något svar från Comhem har jag ändå inte fått på alla mail jag skickat angående mitt problem.

 

Kollar jag nu under Driftinformation, så kvarstår tydligen problemen.

Dock inte för min del.

 

Det står så här:

 

2006-10-21 12:13 – – Arbete påverkar e-posttjänsten

 

Med syftet att ytterliggare förbättra vår e-posttjänst genomfördes i veckan en flytt av e-postservern. Detta leder till att du kan behöva ändra adressen till inkommande e-postserver. Den nya adressen är mailin.comhem.se. En inställning i ditt e-postsystem kan även orsaka problem att använda e-posten och det är "Vid problem att skicka epost, kontrollera att "Servern kräver autentisering" inte är ikryssat i inställningarna för server för utgående e-post i Outlook Express. Det kan tidvis vara problem med att nå http://webmail.comhem.se. I sådana fall, avvakta en stund och försök sedan på nytt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,vad kan det bero på? att dom blockar mig? hur kan man fixa det?

Kan det vara så att jag har spambombat hans mail så dom har blockat mig? utan att jag vetat om detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,vad kan det bero på? att dom blockar mig? hur kan man fixa det?

Kan det vara så att jag har spambombat hans mail så dom har blockat mig? utan att jag vetat om detta.

 

Vad är det för mailtjänst du använder för att skicka e-post till @bredband.net?

 

Är det comhems SMTP-server du använder eller har du konto hos tex yahoo och skickar genom deras server?

 

Det behöver verligen inte vara just du som har gjort något, det räcker att någon som använder samma SMTP-server som du har gjort något.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,vad kan det bero på? att dom blockar mig? hur kan man fixa det?

Båda de frågorna har Tydal redan besvarat - förmodligen har mailservern hos din ISP använts för spamutskick (inte ditt fel) och lösningen är i första hand att kontakta dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...