Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

enheten har för lite minne


john deere

Rekommendera Poster

just så står det när ja ska bränna ner mitt projekt i nero, alltså film till dvd, har testat med små filer på bara 10-15 MB men det hjälper alltså inte. brännaren är en samsung extern SE-S164, datorn en compaq 256MBram 20MB hårddisk 846mhz pentium 3 processor och jag använder nero 6. Dvd skivorna är av +r typ 4,7gb.

Vad kan jag göra ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero använder en temporär mapp för omvandling till DVD-format innan den bränner. Denna får alltså inte rum. Flytta andra filer till någon annan enhet tillfälligt. Har du ingen extra disk eller USB-minne med tillräcklig plats, kan du bränna de andra filerna som datafiler och lägga tillbaks senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey men jag är inte riktigt säker på att jag begriper det här.

När jag kommer till läget , Välj en plats för din imagefil så klickar jag i cd-enhet (F) för det är ju där jag ska bränna, men då kommer felmeddelandet inte tillräckligt med plats på denna enhet upp.

Väljer jag istället enhet (E) som är min andra hårddisk som för övrigt har 5gb ledigt så går processen igenom men brännaren drar inte igång och sedan när nero är klar visas meddelandet bränningen lyckades, eller något i den stilen, men inget har alltså blivit nedbränt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj en plats för din imagefil så klickar jag i cd-enhet (F) för det är ju där jag ska bränna

 

Eftersom du "bränner" till en imagefil ska du peka ut en plats på disken i datorn.

 

Att Nero säger att bränningen lyckades betyder att imagefilen har blivit skapad.

 

Denna imagefil borde du sedan kunna bränna med "bränn->avbildning".

 

Varför går du via en imagefil istället för att bränna direkt? Båda sätten går ju bra, det är väl mest en smaksak vilket man väljer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...