Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stationär DVD-spelar-inköp...


MattiasN

Rekommendera Poster

Har funderat lite på att inhandla en stationär DVD-spelare så att man kan köpa filmer på DVD-formatet istället för video. Därför undrar jag om någon har nåt tips på märke/modeller i prisklassen 3000-7000 kr som är värda att kolla närmare på.

 

Det är viktigt att poängtera att jag är beredd att lägga mer pengar (<7000kr) på köpet om detta ger ett klart "mervärde" i form av (användbara) funktioner och bildkvalité. Vill självklart också ha en regionsfri spelare så att jag kan handla filmer utomlands. Jag vet att det är svårare att få tag på regionsfria spelare numera, men det borde väl finnas några som fortfarande säljer sådana. Har fått tips om Pioneer 525 och DV-333 (US imported model). Någon som har erfarenhet av någon av dessa?

 

Är inte så insatt i DVD-spelare, så jag vet inte vad man mer skall tänka på vid inköp, så tips uppskattas också.

 

Tacksam för svar!

 

// Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

jag vet en modell som jag verkligen kan rekommendera. Den heter Sony DVP-S725D eller 735 beroende på hur "ny" den är. Dock är den inte regionsfri men det brukar ju firmorna kunna ordna i de flesta fallen.

 

Själv har jag en Sony DVP-S525D som jag är väldigt nöjd med. Men hade inte priset styrt (jag gav 2700 för den) så hade det blivit en 725 eller 735 då de tillhör samma serie som resten av mina stereoprylar. Dessutom är de lite mer avancerade.

 

Gå in på www.audioreview.com och läs vad folk skrivit om varenda DVD-spelare på marknaden.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en mycket bra och prisvärd dvd-spelare så skall jag rekomendera Monyaka till dig som är heltregionsfri samt att den klarar av att spel Mp3 musik och brända VCD filmer. De é bra. Denna spelare fanns tidigare under ett annat namn kommer inte ihåg vilket men det gick inte så bra dem då, men nu är det mycket bättre kvalitet på dem. Jag har inte haft några problem med min.

 

Denna underbara spelare kostar endast 3200kr med inbyggd digital dekoder för Dolby digital samt DTS.

 

Denna spelare kan du köpa hos microhard b.la http://www.microhard.com

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte särskilt svårt att hitta regionsfria spelare i sverige. Du kan tex ta hjälp av pricerunner.com för att hitta dem. Annars finns det minst 2 företag i Stockholm som kan göra din spelare regionsfri. Vad gäller Monkya och Kiss och vad de nu heter så är bildkvaliteten märkbart sämre på dessa spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Monyka och KiSS är inte längre samma tillverkare. KiSS tillverkar sina spelare på Flextronics i Danmark. Det är stor skillnad på spelarna nu och då.

 

www.kiss-technology.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla lite på spelarna från HiFi-klubben:

http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=42

De har etablerade märken och stor kunnighet.

 

Ex på intressanta spelare:

http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=42&product=TOSSD220

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...