Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

POSTa formulär till annan domän


.sun

Rekommendera Poster

Har ett formulär vars data först behöver processas på min domän/server (dvs, innehållet i formuläret ska analyseras och lagras i db).

 

Därefter ska formuläret skickas vidare till en annan domän/server. Användaren ska inte behöva klicka på Skicka en gång till, utan det måste ske automatiskt.

 

Response.Redirect hade ju varit perfa om jag kunde använda GET, men nu måste formuläret skickas med POST, och då följer ju inte formulärdata med.

 

Server.Transfer skickar med POSTade formulär, men funkar bara på den egna servern.

 

Det enda alternativ jag ser är att använda JavaScript för att skapa ett autopostande formulär med onLoad. Finns det något annat sätt, som inte kräver JavaScript eller att användaren agerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte testat följande mellan två domäner men det ska funka bra. Metoden kommer att posta vidare formulär-datan till den andra domänen. Den mottagande sidan tar emot och processar formuläret som vanligt och sedan återgår kontrollen till den sändande sidan. Duger detta? (annars kan du ju bara göra en vanlig redirect efter detta steg är klart.

 


[color="#0000ff"]Set[/color] HttpReq=[b]Server[/b].[color="#0000ff"]CreateObject[/color]([GRÅ]"MSXML2.XMLHTTP"[/GRÅ])
HttpReq.open [GRÅ]"POST"[/GRÅ], [GRÅ]"http://www.domain.com/form.asp"[/GRÅ], [color="#0000ff"]False[/color]
HttpReq.SetRequestHeader [GRÅ]"Content-Type"[/GRÅ], [GRÅ]"application/x-www-form-urlencoded"[/GRÅ]
sForm=[b]Request[/b].[color="#0000ff"]For[/color]m
HttpReq.send sForm

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-21 21:48:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, det var iofs en lösning som jag hade glömt bort, men den funkar nog inte - jag måste lämna ifrån mig kontrollen till den andra domänen, så att användaren ska kunna fortsätta interagera med den webbsidan.

 

Och det går ju inte om jag gör en HTTPRequest direkt. Lutar nog åt att jag får ha ett JavaScript som autopostar, kombinerat med en Skicka-knapp för de som inte har stöd för JavaScript/blockar onLoadanrop.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...