Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att läsa skiva


G-4

Rekommendera Poster

Jag köpte nyss en dvd spelare och brännde ett program för att se hur det ser ut i datorn... jag ställde in allt rätt och den ska ha brännt utan något problem men när jag stoppar i den i dvd läsaren så får jag felmeddelandet

 

"det går inte att läsa från disketten. Disketten kan vara skadad eller använder ett format som inte är kompatibelt med Windows"

 

det är ju en dvd +rw skiva så första av allt föstår jag inte varför det står disketten, dte kan betyda något annat men varför kan jag inte spela upp skivan ?

 

[inlägget ändrat 2006-10-21 20:51:24 av G-4]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för brännare?

Antingen klarar den inte RW skivor eller så är det något annat fel som är trasigt:)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dvdn är en phillips dvdr 3400 som

spelar upp dvdn jag brännde programet i utan problem...

 

datorn och dvd spelaren som står att den ska hantera dvd+rw läser dock inte upp den utan ger fel meddelandet...

 

 

det är så jobbigt med sådana problem, förstår inte varför det ska krångla, varför problem för datorn att läsa skivan :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte faktiskt Hittade mest tyska (enstaka andra) sidor om den och den får tydligen inte så bra omdöme. Hittade inget troubleshoot tips. Fick du ingen manual med som ger sådana tips

 

http://shopper.cnet.com/Philips_DVDR_3400_DVD_recorder_with_TV_tuner/4014-6463_9-31950773.html?pbrpt=4583&tag=nav.user

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för sidan.

 

Personligen är jag nöjd med själva dvd spelaren, den är lätt att använda och lätt att spela in med även om jag fattade noll från början men var ju egentligen hur enkel somhelst...

 

Det jag spelade in går också lätt att spela upp på själva dvd spelaren men dvdn i datorn vill ej läsa upp den, kanske är det något fel med hut dvdn bränner skivan, den kanske helt enkelt inte ska fungera på datorn...

 

sen ska jag prova deras support, det kanske är en bättre ide, men man får väl säkert svar att det fel på ens datorn...

även om jag provat spela upp olika skivor och alla fungerat..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du stängt (finalize eller liknande) skivan i DVD-recordern? Det måste jag göra med vår LG innan det blir en riktig DVD av det som förstås av alla dvdspelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardkng,

intressant det du säger och jag trode det var något liknande när du sa det, men dvd spelaren när man tryckte stop visade "upgrade" ett litet tag efter man tryckte stop och jag förmodar att den avslutade dvdn, isåfall skulle det inte gå spela upp den på dvd spelaren heller, eller ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår LG tar c:a 1 minut på sig att stänga en DVDR. Skivan går att spela på LG:n innan dess men inte på andra spelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...