Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adressboken i Outlook 2003


Jiger

Rekommendera Poster

Jag har uppgraderat till Outlook 2003 från Outlook 2000 och lagt in outlook.pst på rätt plats under Documents and settings......Microsoft\Outlook.

Jag har baserat adressboken på Kontakter i Outlook och dessa liksom alla andra mappar finns på rätt plats.

När jag startar adressboken från huvudfönstret i Outlook 2003 får jag följande felmeddelande:

 

"Det gick inte att visa adresslistan. Kontaktmappen som hör till adresslistan kunde inte öppnas. Den kan ha flyttats, tagits bort eller också har du inte behörighet till den. Information om hur du tar bort mappen från adressboken i Outlook finns i Microsoft Office Outlook-hjälpen."

 

Kontaktmappen (som ju ingår i Outloo.pst) finns bevisligen på rätt plats, annars hade ju inte alla mappar inklusive kontakter funnits där de ska. Jag är inloggad som administratör.

Vad gör jag för fel som inte får tillgång till min adressbok? Kan någon hjälpa?

 

Jiger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Stort tack för tipset!

Nu har jag sedan länge gått tillbaka till Office 2000 för att kunna behålla min adressbok, men det här gör ju att man kan överväga ett nytt försök med Office 2003. Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tänker rätt på saken har jag för mig att jag hittade någon kb-artikel i höstas när detta var aktuellt, där det framgick att formatet på pst-filerna hade ändrats från Office 2002 jämfört med tidigare och att det alltså inte var möjligt att använda outlook.pst från Office 2000 i Office 2002 och framåt.

Inte så konstigt då att Outlook 2003 "tror" att adressboken blivit skadad...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...