Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnen


NoReaction112

Rekommendera Poster

NoReaction112

jag hade tänkt att köpa 2GB extra RAM minne till min nya dator så att jag får 4 GB RAM. Men så kontaktade jag komplett.se supporten där, o dom sa att det kommer bara funka med 3 GB RAM eftersom att jag har XP 32-Bit, alltså måste man verkligen ha 64-Bitars XP bara för att kunna få över 3gb Ram som snubben sa på supporten!? lite skeptisk imot de för att jag inte hört talas om de nån annanstans.......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoReaction112 skrev:

 

...alltså måste man verkligen ha 64-Bitars XP bara för att kunna få över 3gb Ram som snubben sa på supporten!? lite skeptisk imot de för att jag inte hört talas om de nån annanstans...

Välkommen till forumet!

 

Kompletts support har helt rätt.

Väldigt schysst av dem att påpeka detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad det gäller program så kan dessa med XP32 bara använda 2GB.

från 2 till 3GB kan bara utnyttjas som adresser för grafikkort, nätverkskort och annan hårdvara.

Så ett bättre OS går före mer RAM.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björketorparn

PÅ tal om bättre OS, när släpps vistan? och blir det "riskfritt" att skaffa en version av detta då? vill ju inte sitta där med ett windows som inte stöder all min hårdvara och dylikt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björketorparn skrev:

 

På tal om bättre OS, när släpps vistan?

I november om du köper en dator med förinstallerat Vista från någon av de "stora" i branschen, t.ex. Dell.

Vill du ha en full- eller uppgraderingsversion, får du enligt planerna vänta till januari/februari.

 

Vad gäller RAM, så är det vad jag förstått samma förhållande i Vista som med XP. 64-bitars om du vill ha 4GB RAM.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista utan applikationer kommer dra väldigt mkt minne så det är lite tveksamt om datorn kommer gå snabbare me vista + mer minne emot som du har nu + 3 gb minne.

 

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparky- skrev:

 

Vista utan applikationer kommer dra väldigt mkt minne så det är lite tveksamt om datorn kommer gå snabbare me vista + mer minne

Vet inte varifrån du fått det, då Vista RTM inte är släppt.

 

Vad som är rapporterat i media är den relativt höga minnesförbrukningen under Vistas Beta/RC-period. Men det stämmer inte med RTM. Jag vet, jag har kikat i kristallkulan. :)

 

Men visst mår Vista bättre med mer RAM, än vad XP behöver för att må bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min utbildning har varit på en inbjudan till ett seminarie av Microsft representatner som talade om Windows Vista.

 

Men Operativsystem drar alltid mer resurser under testingfasen, så vi får väl se vad framtiden utvisar.

 

 

 

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...