Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta hårddisk?


ChristofferSvensson

Rekommendera Poster

ChristofferSvensson

Jag har installerat en hårddisk internt. Den hittas i enhetshanteraren men INTE i Den här datorn! Hur göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i diskhanteraren och partitionera och formatera hårddisken så blir den tillgänglig i utforskaren.

 

Diskhanteraren hittar du genom att blåmarkera ikonen "Den här datorn" på skrivbordet, högerklicka och i menyn välja "Hantera".

 

I menyn som kommer upp finns diskhanteraren.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristofferSvensson

Det är en hårddisk med en massa sparad data på som jag vill behålla. Den har windows som operativ system och är satt som slav till masterdisken. Vill alltså helst inte formatera. Provade att köra den som extern USB-disk också men samma sak där: kom bara fram i enhetshanteraren och inte under flyttbara medier.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak där, diskhanteraren tar hand om disken den kommer då upp som främmande disk och du får importera den till ditt system innan den blir tillgänglig, då behöver du inte formatera disken.

 

Syns inte disken i diskhanteraren så gå via Action -> Rescan disks (engelsk version), finns den där så markera disken och välj importera främmande disk.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristofferSvensson

Har satt in disken internt som slav nu men den hittas inte i diskhanteringen. jag har skannat på nytt men den hittas inte. inte ens som främmande disk!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...