Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sjöbba

Varför finns iMac ?

Rekommendera Poster

His Divine Shadow

"aså, du tycker mina länkar är trista och humörlösa, tja det är dina också. What are you gonna do about it? Jag tänker inte peka ut några länkar, absolut inte. Det är inte det det var frågan om, om du tror det har du missat ironin i mitt svar till Stenes inlägg. Vad jag menade var att länkarna du och HDS bifogar här är ur källkritiskt hänseende ganska svaga. Det går att ta isär dom ganska lätt och finna att de inte håller vad de lovar.

Ta den där länken du bidrog med för nån eller några månader sen om ett photoshoptest där en 1 GHz (var det nu var, kommer inte ihåg, upplys mej om det!) ställdes mot en 500 MHz G4. Den senare datorn visade sej uppnå 85 % av den förra datorns hastighet.

Du såg ännu ett bevis på hur långsam G4:an var. Jag såg ett exempel på hur nära en (på pappret) långsammare dator låg en 1 GHz:are i hastighet. Detta är en tendens framför allt hos dej att till varje pris slå oss macare med hastigheten. Jag struntar egentligen i hastigheten. För mej får en dator göra allt utom springa ifrån mej, bara den lyder mina kommandon."

Om det här med CPU hastighet, du får tro vad du vill om G4:ans hastighet jämfört med Intel/AMD men så råkar det nu vara att en G4 är 10-15% snabbare på likvärdig klockfrekvens, Altivec är undantaget, vilket Steve Jobs använder fanatiskt i hans s.k. benchmarks när han försöker lura massorna att G4:an är någon magisk CPU som lyckas fördubbla sin hastighet varje gång en ny PC CPU kommer, detta stinker lögn och bullshit på långa vägar.

Det jag också finner intressant är hur i den gamla tiden då alla trodde på att G3:an och G4:an faktiskt var så mycket snabbare än Intels CPU:er(LoL) så då var detta en av era viktigaste punkter, detta talades det frisk och mycket om, nu när det är tvärtom så ska hastigheten plötsligt betyda mindre och hur datorn ser ut och looken och feelingen är så mycket viktigare...

TILLÄGG:

"Ta den där länken du bidrog med för nån eller några månader sen om ett photoshoptest där en 1 GHz (var det nu var, kommer inte ihåg, upplys mej om det!) ställdes mot en 500 MHz G4. Den senare datorn visade sej uppnå 85 % av den förra datorns hastighet."

Photoshop är gjort för mac, portat till PC.

[inlägget ändrat 2000-09-10 15:58:47 av His Divine Shadow]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Whistler

Carl,

Du klassar ett operativ som du sett på TV som "problemfritt" - kvittens på att du egentligen hasplar ur dig vad som helst eller ?

Att jag ofta verkar syrlig och rätt *elak* är ganska medvetet och rätt harmlöst i grund och botten - jag anser att eforum har en oerhörd flora av "kategorier" man kan debattera i och jag kanske har ett behov av att ventilera mig litegrann i ett forum som "datorkrig" - tycker det är beklämmande att bla du tar illa upp om tonen blir vass.

Vill jag debattera på en mer "jordnära" nivå så väljer jag en av de andra kategorierna istället.

"men jag har inget intresse av att käbbla om hårdvara och drivrutiner"

Undvik då debatter som handlar om det.

"utan tendensen i det som debatteras och varför vi är så långt ifrån varandra när detta forum ju faktiskt har funnits ett par år."

Varför i himmelens namn är det så viktigt att vi ska vara sams och mötas halvvägs så ofta ?

"Personligen anser jag att forumet har mer eller mindre spelat ut sin roll"

Enligt dina normer gällande detta så tror jag dig - forumet har dock långt ifrån "spelat ut sin roll" enligt mig och många andra.

"parterna kan inte möta varandra utan att det spårar ur"

Lika sant som amen i kyrkan - Jag älskar det.

"Många av deltagarna här har en attityd som inte direkt inbjuder till en mer vänskaplig debatt"

"Vänskaplig debatt" är inte ett av kriterierna som ett forum som heter "Datorkrig" behöver fylla - man behöver dock inte ta till rena personangrepp.

"I stort sett alla diskussioner avlsutas med remi"

Osant, diskussioner som handlar om att en part har en benhård tro på att det han försvarar "är snabbare" bara för att han så innerligt tror det slutar aldrig i "remi" om den andra parten faktiskt är intresserad att ta fram autentiska fakta kring ämnet.

Jag gillar siffror av den enkla anledningen att de är det enda som kan verifiera och underbygga mina "storkäftade" påståenden - visst finns det oseriösa länkar men ifall de ligger i gråzonen så är de "sanna" tills de blir motbevisade.

"Tyvärr, Whistler, du får gärna utropa dej till segrare "

Nepp, utropar produkten jag försvarar till segrare ifall fog finns - jag har distans till detta och kan vara *elak* men tar inte under några villkor åt mig hur ful motparten än blir mot mig - skärper istället tonen.

"Jaså, du tycker mina länkar är trista och humörlösa, tja det är dina också"

Ouch - schack matt !

Mina intentioner är inte att presentera länkar för att roa folk på det planet utan att försöka klämma fram så mycket verifierbara fakta som möjligt om tex. en plattform när jag debatterar. Att du finner mina länkar trista beror förmodligen på att de oftast visar hypade Apple-prylar ur en lite annan vinkel - oftast mer verklighetsförankrad än "pro-mac" siterna.

"Vad jag menade var att länkarna du och HDS bifogar här är ur källkritiskt hänseende ganska svaga"

Okidoki, plocka en av mina länkar som jag använt i en debatt och "ta isär" den - utmanar dig !

"Ta den där länken du bidrog med för nån eller några månader sen om ett photoshoptest där en 1 GHz (var det nu var, kommer inte ihåg, upplys mej om det!) ställdes mot en 500 MHz G4. Den senare datorn visade sej uppnå 85 % av den förra datorns hastighet."

Och ?

"Hur vore det om du stannade upp ett slag och väger dina ord"

Jag gör det helt enkelt före jag lägger ut "mina ord".

Visst är jag charmig ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"Att jag ofta verkar syrlig och rätt *elak* är ganska medvetet och rätt harmlöst i grund och botten - jag anser att eforum har en oerhörd flora av "kategorier" man kan debattera i och jag kanske har ett behov av att ventilera mig litegrann i ett forum som "datorkrig" - tycker det är beklämmande att bla du tar illa upp om tonen blir vass."

Jag tycker du ska va elak om inte elakare!!!

"utan tendensen i det som debatteras och varför vi är så långt ifrån varandra när detta forum ju faktiskt har funnits ett par år."

Varför i himmelens namn är det så viktigt att vi ska vara sams och mötas halvvägs så ofta ?"

Ja det fan undrar jag också, jag är inte härför diplomati eller att bli överens om olika saker, jag är här för att Förgöra, Dominera och Erövra :)

""Många av deltagarna här har en attityd som inte direkt inbjuder till en mer vänskaplig debatt"

"Vänskaplig debatt" är inte ett av kriterierna som ett forum som heter "Datorkrig" behöver fylla - man behöver dock inte ta till rena personangrepp."

Nähä... Det ger jag blanka fan i, kommer någon och drar till skit som t.ex. Akell och Karbas(har inte gjort det på siståne) så då tar jag stort nöje att förolämpa och förlöjliga dom och andra saker som faller inom kategorin 'Person Angrepp'.

Detta kommer visserligen inte att ge mig några röster på 'Månadens Klippa' men jag tänker inte hålla tyst och spela snäll bara för att någon tar illa upp(speciellt om det är personen som startade det el. någon som bara ser på...)

""Ta den där länken du bidrog med för nån eller några månader sen om ett photoshoptest där en 1 GHz (var det nu var, kommer inte ihåg, upplys mej om det!) ställdes mot en 500 MHz G4. Den senare datorn visade sej uppnå 85 % av den förra datorns hastighet."

Och ?"

Det stämde ju inte riktigt heller va Whistler. Inte kan du säga att en 500mhz G4 är likvärdig med en 800-900mhz intel CPU.

Du måste komma ihåg att Photoshop inte är gjort för PC´n och oavsett vad detta test visade är det bara att PC´n klarade av att dra ifrån Photoshop på mac där det är optimiserat för dess hårdvara och att PC photoshop är en 'port' visserligen med MMX stöd vann...

Du stod inte din mark där...

[inlägget ändrat 2000-09-10 16:28:13 av His Divine Shadow]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

HDS,

"Jag tycker du ska va elak om inte elakare!!!"

Jag avvaktar - om behov uppstår så tvekar jag inte.

Vad gäller raka personangrepp så försöker jag hålla en moderat linje även om en person som ....... piskar upp vissa störningar i min karma - dock är jag öppen för debatt över mail med ovanstående person om hon/han vill trissa upp det till nästa nivå.

"Det stämde ju inte riktigt heller va Whistler. Inte kan du säga att en 500mhz G4 är likvärdig med en 800-900mhz intel CPU."

Du missade poängen HDS - jag har aldrig presenterat en länk som enahanda bekräftar att en 1Ghz (någonting) har si och så mycket fördel gentemot en G4/500. Har bl.a visat upp en länk som leder till en privatperson som pysslar med detta på professionell nivå och som har tillgång till allehanda instrument och app för att kunna erbjuda ett rättvist test - tyvärr tror jag inte Carl uppmärksammat eller kunnat avläsa detta.

Jag bemödar mig inte att bita ifrån ang hur "många" procent hit eller dit det svänger med någon som inte klarar av att läsa fakta.

"Du måste komma ihåg att Photoshop inte är gjort för PC´n"

Jag är väldigt medveten om detta.... är rätt mätt på hela jävla Altivec-debatten.

"Du stod inte din mark där"

Läs mellan raderna och tänk om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Calle Slättengren

Hej Vovven!

Angående digitala kameror, det varierar. Norrköpings Tidningar var en av de första i Sverige att helt gå över digitalt för ett par år sedan. Svenska Dagbladet gjorde det i år, de största byråerna, Scanpix och Pressens Bild kör digitalt när det är pressjobb. Fack-och månadspress vill ha analogt med högre upplösning och allt vad det innebär. Men den analoga kameran är fortfarande i majoritet av flera orsaker. Högre kvalitet, pålitligare, ingen brännvidsförlängning, det är standard, billigare kameror. Jag har ingen digital, gör inga jobb som måste levereras på stört. Men när Nikon kommer med en kamera inom rimlig prisklass eller när ett baktycke till Hasselblad inte kostar som en ny bil, är det nog dags för mig med. Fortfarande är kombinationen vanlig film och en schysst scanner bäst.

Eller ännu hellre: Plåta på film och lämna neggen till en duktig grafiker med trumscanner.

Vänligen

Calle S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Carl Hult

Min käre visslare!

Än en gång har du missuppfattat det jag skrivit, men det tar jag med ro, det tycks vara min lott att bli missförstådd. Jag har uppmärksammat att det var en privatperson, men denne presenterade ju resultatet av sin jämförelse på en sida och den sidan länkade du till. Har jag påstått att den enahanda skulle visa "si och så" så är det ett felskrivande från min sida. Resultatet var inte intressant, det var din tolkning som var intressant.

Du vill att jag ska ta isär en sida med källkritiska metoder. Kommer du ihåg länken som visade hur många som varit på vissa sidor under en viss period? Jag förstår fortfarande inte vad den skulle vara bra för. Visst, jag är av samma skrot och korn som du, jag gillar också att kolla siffror snyggt uppställda i diagram eller i tabeller men kom ihåg; "Det finns tre sorters lögner, lögn, förbannad lögn och statistik"

Jag ger dej rätt på en punkt, det kanske är lite att greppa efter halmstrån att tolka det man ser på TV som det bästa som finns. Jag har dock hört mycket bra om IRIX och läst en (visserligen urgammal) artikel i PC Hemma 1996 om sagda operativsystem. Nog sagt om detta.

Du tycker HDS ska vara elakare (tycker han också). Det håller jag med om också. Men ta gärna med lite "balls" i det också. HDS, du får lyssna på AC/DCs "Got you by the balls". Förresten, med "vänskaplig debatt" menar jag inte att vi ska vara snälla mot varandra. Ordvalet var felaktigt, ordet jag sökte var "artig". Är du med nu då?

Kan vi fortsätta kriga nu? Och ja, du är charmig. Men det är irrelevant.

MVH CH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

""Du stod inte din mark där"

Läs mellan raderna och tänk om."

Jag borde ha lagt ett :)

efter detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"Du tycker HDS ska vara elakare (tycker han också). Det håller jag med om också. Men ta gärna med lite "balls" i det också. HDS, du får lyssna på AC/DCs "Got you by the balls". Förresten, med "vänskaplig debatt" menar jag inte att vi ska vara snälla mot varandra. Ordvalet var felaktigt, ordet jag sökte var "artig". Är du med nu då?"

Jag el. våran egen Next Generation Windows?

Jag är nog med min allra bäste vän i hela stora vida världen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dobroslaw Krawczynski

Vad håller ni på med? Partiledardebatt? Kriga lite nu för fan! :)

Whistler, du har rätt nivå på din "onda sida". Go with the flow, ba' :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Erik Gustavsson1

" PS Om jag hade hälften av Eriks humor skulle du inte ha en chans..."

Tackar och bockar :-)

mvh

ErikG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Victor Akell

HDS , men hur kommer det sig att folk är villiga att betala mer för en MAC ?

Jo folk vet att med en MAC så fpår man en komplett funktionsduglig dator som man kan börja jobba med direkt & slipper en hel del strul detta värdesätter de flesta utom PC-nördar som tycker att datorer ska vara krångliga & aldrig fungera ordentligt någonsin............................

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"HDS , men hur kommer det sig att folk är villiga att betala mer för en MAC ?"

Därför dom redan har en mac och mycket mjuvara värt mycket pengar så dom håller på det dom redan har.

Andra så är hjärntvättade fanatiker som dig som tänker på apple i samma tankegångar som en kåt ton-åring tänker på flickor.

Var det bästa du kunde komma på?

"Jo folk vet att med en MAC så fpår man en komplett funktionsduglig dator som man kan börja jobba med direkt & slipper en hel del strul detta värdesätter de flesta utom PC-nördar som tycker att datorer ska vara krångliga & aldrig fungera ordentligt någonsin............................"

Fel Pricken/Prick det riktiga svaret är där uppe, du har tyvärr fel.

Inte börjar det strula nått med en PC, det går ju förstås att fucka upp den om man vill för systemet är ju inte gjort för dom mentalt handikappade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Victor Akell

Lustigt HDS ändå verkar det vara just de/ni som använder PCs.......................

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Victor Akell

HDS är du så okunnig att du inte vet att skälet till att Photoskop fungerar sämre till PC än till MAC beror på att Windows är ett system som aldrig varit speciellt bra på att hantera grafik eller stora filer....................................

Adobe har verkligen försökt att få PS att funka lika bra på PCs men det går helt enkelt inte. Windows har fortfarande för många begränsningar....................

Vilket även visar sig vid musikinspelning,videoredigering & andra kreativa uppgifter...................

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"HDS är du så okunnig att du inte vet att skälet till att Photoskop fungerar sämre till PC än till MAC beror på att Windows är ett system som aldrig varit speciellt bra på att hantera grafik eller stora filer..................................."

Tyvärr för dig är jag precis så kunnig som jag behöver vara för att visa att du är full of shit och inte har den blekaste aning om vad precis det är du garvar om.

Massor med NT och W2K servar(Hotmail, IDG är dom som faller i sinnet nu) som hanterar massor av stora filer på en daglig basis, det där var ren och skär lögn från din sida stackars dig som har lite så lite argument att du måste dra till sånthär...

Faktiskt så tycker jag inte så synd om dig när jag tänker efter...

"Adobe har verkligen försökt att få PS att funka lika bra på PCs men det går helt enkelt inte. Windows har fortfarande för många begränsningar...................."

Nej.

Adobe har inte 'försökt' så hårt som du vill tro, dom har fokuserat sig på maccen, detta kan liknas vid spel industrin för PC och Video korts industrin där maccen kommer i andra hand.

Windows gör nog jobbet men programmet icke, men jag använder det på daglig basis och 'r ändå nöjd för jag bryr mig inte om några extra sekunder el. nåt sånt.

"Vilket även visar sig vid musikinspelning,videoredigering & andra kreativa uppgifter..................."

Vem påstår att det måste vara kreativt?

HAr du några länkar som bevisa dessa påståenden?

Jag ska berätta en historia för dig som har svårt att tro på att windows hanterar större filer bättre.

Jag hadde en 700mb Premiere film färdig för rendering, men alla macarna krashade, dom hadde 96 och 128mb (alla G3:or)i minne, när ingen av dom dom funkade och proceduren upprepats flera ggr på varje mac prövade jag på 350mhz AMD K6-2:an längst bak iklassen och voilá en färdig film.

Ljudkortet har att göra med kvaliten inte Operativ Systemet.

Då har vi ju också alla program som redan utvecklats för mac också, men jag har sett många nya ljud program komma till PC:n redan.

Tyvärr igen Viktor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"Lustigt HDS ändå verkar det vara just de/ni som använder PCs......................."

Vad är lustigt?

Nej det lustiga här är att du tror att jag är som du men nej, jag olikt dig är fullt funktionerande i huvudet.

Du hadde tyvärr plattformarna ihopblandade här men med tanke på din mentala stabilitet, vilken vaklar, så förstår vi och förlåter dig för din fel-aktiga kommentar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

Carl,

"Kommer du ihåg länken som visade hur många som varit på vissa sidor under en viss period? Jag förstår fortfarande inte vad den skulle vara bra för"

En webgallup, inget att hänga upp sig på - dock var inte den länken annat än att för krydda på debatten ang. hur en eventuell fördelning OS´en emellan skulle kunna tänkas vara - www är en hyfsad mätare om något.

Dock kan man långt ifrån okritiskt ta dessa siffror och hävda att de verkligen gäller - lustigt nog ligger de i alla fall väldigt nära sanningen.

Websnapshot är inget Bågföretag utan levererar statistik av varierande art till några av de stora grabbarna - länken ledde bara till en rullande demomätare de har som uppdateras dagligen. Finns inget att ta "isär" således Carl.

"Kan vi fortsätta kriga nu?"

Ja, det kan vi nog.

"Och ja, du är charmig"

Tack, jag vet.

"Men det är irrelevant"

Så sant.

*gäsp*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rastapopoulos

HDS, är lite inresserad av ditt skolarbete och din skola. Kan man få veta vilken skola du refererar till?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

"HDS, är lite inresserad av ditt skolarbete och din skola. Kan man få veta vilken skola du refererar till?"

Beror på.

Min multimedia utbildning och mac erfarenheter fick jag på Efö, en såndär konstig religiös folkhögskola men det gick ju bra.

www.efö.fi

Hemsidan är inte direkt något bra exempel på vad man lär sig där...

NT och administrator utbildningen fick jag på Vocana, det var ett sorts pilot projekt, en vuxen utblidning men det märktes inte...

Vi gjorde mycke praktik där, jag fick förstås använda mina director kunskaper 2 gånger och göra olika presentationer för skolan.

Vi drog också kablar, en av oss fick kravla omkring i taket med sten ullen och en nät kabel.

Jag gjorde också så vi fick en dator åt eleverna på internatet, en linux box som bara kunde köra netscape, som tur va var jag en l33t hax0rz och fixade root lösenordet :)

www.vocana.fi

Jag tror du kan se mitt ena director projekt på:

http://www.vocana.fi/Specialexamen/HockeyFotboll/hockey.htm

Inte mycket men det vara bara jag själv som gjorde detta på 2 veckor...

Och om du ser på dendär bilden på datanom utbildningen så ser du inte mig på bilden men jag är väldigt nära jag sitter brevid han i gul skjorta :)

Kräver shockwave, är kanske inte så snällt mot modem heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rastapopoulos

"Efö, en såndär konstig religiös folkhögskola"

Aha, därav din antipati emot Macar, eller? Krävde läraren att ni skulle be till Steve Jobs och Apple varje morgon?

"Jag tror du kan se mitt ena director projekt på:

http://www.vocana.fi/Specialexamen/HockeyFotboll/hockey.htm"

Det var ju riktigt snyggt. Gillar layoutidén med hockeyklubbor som ramar. Kunde ha varit en Macare som gjort det. Jobbar du med Lingo mycket annars?

"en linux box"

Och vad anser du om Linux?

"Kräver shockwave, är kanske inte så snällt mot modem heller."

Inga problem, jag har en Mac.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

""Efö, en såndär konstig religiös folkhögskola"

Aha, därav din antipati emot Macar, eller? Krävde läraren att ni skulle be till Steve Jobs och Apple varje morgon?"

Nä det var alltid någon fjompig gudstjänst klockan 9.40, usch...

Brukade skippa det och gå och dra en rök istället :)

Det var 2 st. första året som var helt hjärnvtättade och svalde med hull & hår precis allt som sades om G3:ans s.k. pentium crushing power, nej jag dödade inte dom.

""Jag tror du kan se mitt ena director projekt på:

http://www.vocana.fi/Specialexamen/HockeyFotboll/hockey.htm"

Det var ju riktigt snyggt. Gillar layoutidén med hockeyklubbor som ramar. Kunde ha varit en Macare som gjort det. Jobbar du med Lingo mycket annars?"

Tackar så mycket, om du kollar noga på ramarna så ser du att det står Bauer, det var tränaren som sae att jag skulle använda just bauer som han kunde göra smyg-reklam :)

Har inte rör director på en bra tid nu, och nej jag har knappast arbetat med lingo, bara så jag får knapp effekter och sånt :)

Men annars är det en ganska bra miljö att utveckla enkla apps som dessa i.

""en linux box"

Och vad anser du om Linux?"

Hatar det lite smått efter min skrämsel upplevelser med Core Linux, har funderat på Redhat om jag har tillräckligt med utrymme.

""Kräver shockwave, är kanske inte så snällt mot modem heller."

Inga problem, jag har en Mac."

Och?

Tester visar att macar rendrerar slöare än Wintel PC´s :)

Kanske du har en snabb linje el. mycket tålamod :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rastapopoulos

"Och?

Tester visar att macar rendrerar slöare än Wintel PC´s :)

Kanske du har en snabb linje el. mycket tålamod :)"

Nej, jobbar hemma och har bara ISDN, men renderingarna har jag aldrig upplevt som ett problem.

Tänkte på det du sa om ditt Premiereprojekt, jag har kört Premiere 5.1 en del och har inte upplevt några problem med renderingar av stora filer på Macen.

Har iofs en gammal AV-G3:a, som brukar funka betydligt bättre än iMacen på denna typ av projekt.

Tror inte konsumentdatorer är anpassde riktigt för denna typ av jobb, varken billiga PC eller iMac.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
His Divine Shadow

Det fanns 3 st. iMacar och en riktig G3:a ingen av dom ville göra det...

Rendrera filmen asså, inte det andra, nej usch, jag är inte viktor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
_NiZe_

"Adobe har verkligen försökt att få PS att funka lika bra på PCs men det går helt enkelt inte. Windows har fortfarande för många begränsningar....................

Vilket även visar sig vid musikinspelning,videoredigering & andra kreativa uppgifter..................."

Ska vi t ex ta exemplet Maya som är ett "hyfsat" avancerat och "kreativt" program. Hur går det på maccen??? Jag har bara sett det till NT och IRIX... hmmm hmmm hmmm... när det blev för avancerat för maccen då kommer NT och IRIX fram...

Tilläggas kan att Maya är ett av de allra främsta programmen inom 3D animering och modellering och används inom de flesta Hollywood produktioner... Där hamnade maccen i lä *lol*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
_NiZe_

"Adobe har verkligen försökt att få PS att funka lika bra på PCs men det går helt enkelt inte. Windows har fortfarande för många begränsningar....................

Vilket även visar sig vid musikinspelning,videoredigering & andra kreativa uppgifter..................."

Ska vi t ex ta exemplet Maya som är ett "hyfsat" avancerat och "kreativt" program. Hur går det på maccen??? Jag har bara sett det till NT och IRIX... hmmm hmmm hmmm... när det blev för avancerat för maccen då kommer NT och IRIX fram...

Tilläggas kan att Maya är ett av de allra främsta programmen inom 3D animering och modellering och används inom de flesta Hollywood produktioner... Där hamnade maccen i lä *lol*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...