Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan ej komma in i windows xp inst. prog


magz0r

Rekommendera Poster

Jag kommer inte in i windows xp:s installationsprogram under uppstart. Jag har min cdrom som första prioritet (inställt i bios), och den vanliga texten "Tryck på en tangent för att komma in i installationsprogrammet..." kommer upp när jag startar datorn, men det går inte komma in i det. Gjort detta flera gånger förr, men nu funkar det inte bara. Tangentbordet funkar, och skivan funkar (testat med flera). Vad ska jag göra?

 

(har inte sett något inlägg med samma problem)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

magz0r skrev:

 

...och den vanliga texten "Tryck på en tangent för att komma in i installationsprogrammet..." kommer upp när jag startar datorn, men det går inte komma in i det.

Välkommen till forumet!

 

Vad händer då du trycker valfri tangent? Exakt vad får du för meddelande eller vad syns på skärmen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer ingenting när jag trycker på en valfri tangent. det är som att tangentbordet inte svarar? Men tangentbordet funkar perfekt inne i windows. Så det som händer är att den inte reagerar på mitt knapptryck och går istället in vidare till windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
magz0r skrev:

Det händer ingenting när jag trycker på en valfri tangent. det är som att tangentbordet inte svarar?

 

Har du USB-tangentbord?

...i så fall byt till ett vanligt PS/2-tangentbord och använd det under installationen av Windows.

 

USB-tangentbord har jag också haft problem med under installationen av Windows. Bytade till ett "vanligt" PS/2 och det fungerade.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...