Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bilder!


ghahreman ghahremani

Rekommendera Poster

ghahreman ghahremani

Jag har Outlook 98 och Internet explorer version 4.0 samt jobbar med Windows Nt. När vill jag spara en websida med bilder, kommer inte visas bilder eller sparas inte på samma map där jag spara websida, min fråga är hur man visas bilden in när jag öppnar! OBS internet explorer 4.0 har problem med detta men inte version 5!

 

Jag blir tacksam om någon ger mig en tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<citat>

När vill jag spara en websida med bilder, kommer inte visas bilder eller sparas inte på samma map där jag spara websida, min fråga är hur man visas bilden in när jag öppnar!

</citat>

Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ghahreman ghahremani

Jag menar när jag sparar en websidan som html som innehåller både text och bild på lokala hårdisken, nästa gång när öppnar jag filen från hårddisken kommer inte visas bilder och visas bara texter. Jag vet det går att lösa prolemet med internet explorer ver 5., men men fråga är det går inte på samma sätt öppnar i internet explorer ver 4.

Om du har någon förslag så jag blir så glad.

 

 

Jag blir tacksam om någon ger mig en tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

"när jag sparar en websidan som html som innehåller både text och bild på lokala hårdisken"

 

Men en html-fil innehåller ju inte både text och bild? Det är ren kod med referrenser till bilder osv.

Om du vill spara en sida på detta sätt måste du skapa en "root folder" på din lokala hårddisk, där du sparar sidan + alla bilder separat, samt sedan gå in och uppdatera sökvägarna manuellt. Dessutom kan det ju finnas länkar till stylesheets, cgi-script osv som du inte kommer åt överhuvudtaget.

 

Är du månne ute efter funktionen "spara som webbplats" som finns i 5.x? Om den inte finns i fyran (har glömt om den fanns i 4.x), finns det nog tyvärr ingen enkel lösning. Kanske något sharewareprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...