Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp med ftpserver


gorelord

Rekommendera Poster

hej behöver hjälp med en sak.... Jag har fixat no-ip till min dator bakom nat...fixat en ftp-server som jag konfigurerat med min dynamiska dns..porten 21 är forwardad till min dator. När jag ska ansluta till mig själv via browser så kommer en inloggningsruta upp där det står att antingen tillåter inte servern anonyma inloggningar eller så accepterades inte emailadressen..jag har skapat konto i min server med user o passw och skriver in detta men allt som händer är att efter ett par sekunder dyker rutan upp igen som säger att det är fel på antingen anv-namnet eller passw...fattar inget varför..nån som varit med om liknande??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Du måste ha port 20 också.

och så måste du konfigurera FTP servern så att den vet om att den är bakom en NAT. SSL krävde lite extra konfigurering...

 

Vad är det för fabrikat på FTP server?

 

Prova att ansluta med en riktigt FTP-client.

då får du bättre felmedelanden....

 

 

/JAG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här ser det ut i U_serv ftp loggen

 

un 15Oct06 00:06:22 - UPnP: Successful port mapping on port 21 to IP 192.168.0.2

Sun 15Oct06 00:06:22 - UPnP: Successful port mapping on ports 44500-44501 to IP 192.168.0.2

Sun 15Oct06 00:06:22 - FTP Server listening for PASV connections on port number 44500

Sun 15Oct06 00:06:22 - FTP Server listening for PASV connections on port number 44501

Sun 15Oct06 01:10:11 - FTP Server stopped listening for PASV connections on port number 44500

Sun 15Oct06 01:10:11 - FTP Server stopped listening for PASV connections on port number 44501

 

 

vill inte fungera med bägge de ftp jag testat..exakt samma problem..en inloggningssida kommer upp och längre kommer jag inte

 

 

 

PS: Jag har två domännamn på min no-ip..ser båda i min DUC..använder den ena till annat och den andre till ftp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...