Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Proffsigare Redigeringsprogram?

wajr

Recommended Posts

Hej!

Jag har redigerat film i några år nu. Jag har inte haft någon superdator precis och tvingats köra med simplare redigeringsprogram, såsom Pinnacles Ulead 6.0. Har testat lite andra kraftigare program ex. pinnacles Liquid edition. men det har tagit 5 minuter att bara starta programmen, så jag har inte fått någon bättre uppfattning om hur de programmen fungerar.

Nu däremot har jag skaffat en ny, en mycket bättre och kraftfullare dator (intel core 2 duo 2.4 ghz, 2gb ram mm.) och tänkte prova på mer avancerade program. Vilket program tycker ni jag ska satsa på? Är Liquid programmen bra? Eller ska man köra på Adobe Premiere Pro 2.0?

Jag vill ha något av det bästa som går att ha och som min dator klarar av.

Vore superbra ifall någon har några tips och erfarenheter!!!

Vad menar du med att du har redigerat film i flera år? I flera år på heltid? I så fall kanske mina tankar är lite för simpla.

Jag du ska ge både Adobe Premiere och Sony Vegas en ärlig chans.

De är båda två rätt avancerade. Det finns massvis att lösa om dem på nätet men om jag ska ge ett kort "referat" av vad jag läst så har Premiere som plus mer "exotiska" finesser och stöd i hårdvara för vissa effekter, Vegas har som plus en väl integrerad helthet med en försvarlig del av After Effects samt en väl fungerande (mjukvarumässig) realtidsrendering.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...