Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En USB-Enhet känns inte igen??


Richardo

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Har nyligen köpt en ny dator och har redan stött på lite problem, det är så att för någon vecka sedan så började ett felmeddelande visa sig där det står att den USB-enhet inte känns igen. Har försökt med att koppla ur alla kablar och ansluta igen, har försökt att avinstallera enheten som inte känns igen men utan resultat. I egenskaperna så står det att det inte finns några drivrutiner installerade för denna enhet, men då jag försöker intsallera drivrutin så står det att den drivrutin som finns funkar fint...

 

Är lite förbryllad och undrar vad som kan vara problem, har även hört efter med försäljaren av datorn som gav mig rådet att installera om drivrutinen (vilket inte funkade).

Någon som känner igen problemet eller kan ge något råd?

 

Tack på förhand

Richard

 

Truth is stranger than fiction

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Vad är de för usb enhet du syfter på? Händer de vid något speciell tidpunkt. Windows har som ovanna att skicka ut felmeddelanden i tid och otid och alla behöver man inte lägga så mkt vikt vid. Har du kontrollerat ifall USB enheten verkligen inte fungerar? Exempelvis o sätta i ett usb tangentbord.

 

Gäller dessa alla USB portat i din dator, fungerar vissa ?

 

 

// Sparky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just detta som gör mig förbryllad, alla grejer som är inkopplade till USB portar fungerar, har prövat att rycka ut allt som är kopplat till usb men får ändå samma felmeddelande, det här felmeddelandet verkar komma i tid och otid och är ganska störande eftersom det ploppar upp hela tiden.

Jag vet vilken port det är som inte fungerar men hur gör jag för att fixa den?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...