Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför syns inte ALLA ställen man varit på i 'tillfälliga internetfiler' ?


Citykatten

Rekommendera Poster

Ja, rubriken säger nog allt tror jag... jag undrar varför man inte ser alla ställen man varit på när man är ute och surfar, det står ju att de ska hamna där men det finns vissa ställen som jag varit på som inte syns och jag undrar varför. Är inte säker på om detta är rätt ställe att skriva detta på, är relativ ny när det gäller datorer och därför en aning korkad ;)

Men jag blir väldigt tacksam för all hjälp jag kan få

Jessi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur ställena är strukturerade. Men du menar väl inte "Tidigare", som finns som ikon i Verktygsfältet? Den ser ut som ett solur.

 

Trycker man på den, så får man en lista över sina ställen för de senaste 20 dagarna (om man inte har ställt om värdet i sin Internet-alternativ)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag menade inte den, visste inte ens att man kunde komma dit DEN vägen... *rodnar* men jag antar att det är ungef samma innehåll som i den jag menar... Jag har gått in genom att klicka på 'verktyg' på IE och sen välja 'internet-alternativ', fliken 'allmänt' o där finns 'tillfälliga internet-filer', klickar på 'inställningar', sen'visa filer'... jag tror att jag kanske har en 'gammal' IE men bifogar iaf en bild (om jag nu fattar hur man gör DET...) så du ser hur det ser ut, den som det står 'tidigare' finns där oxå... men finns det ingen bild vet du varför... *rodnar ännu mer...*

 

[bild bifogad 2006-10-17 16:09:21 av Citykatten]

875448_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå. Bilden finns där. Men jag kan inte påstå att jag förstår vad du är ute efter.

 

Är det inte bättre att återbesöka ett ställe än att grotta i den mappen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, men om man inte riktigt kommer ihåg vad det var för ställe så skulle ju det vara till stor hjälp om den fanns i 'tillfälliga internet-filer' men om den inte finns där har jag enorma problem att hitta den igen för jag glömmer nästan jämt att man kan spara som bokmärken... så jag undrar igen: varför hamnar inte alla platser man besökt där? Det står ju att de ska hamna där... På bilden jag skickade med finns det i mitten 'tillfälliga internet-filer' och det står i den rutan: 'sidor som visas på internet lagras i en särskild mapp för snabbvisning senare'

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 19:01:44 av Citykatten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då kan jag rekommendera det här med "Tidigare" som jag skrev om utifall att du inte hittar det du vill i "Tillfälliga internetfiler". Där kan du sortera sajterna efter tid, plats, mest besökta eller mest besökta i dag (-;

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt för det :D tänk att man alltid lär sig en massa saker som man inte kunde tidigare ;) fattar inte att jag missat det, de e ju toppen!!!

MEN det är inte svaret på min fråga... och de verkar inte hamna i 'tidigare' heller... är det ngt fel på min webbläsare??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att vissa sajter inte återfinns i "Tidigare" heller? Vore intressant att få adressen till någon av dem för vidare "felsökning"...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm... ja det är vissa sajter som är 'barnförbjudna' - iaf mer eller mindre... typ qx... men även ställen som har roliga filmer o så som inte är 'porriga' som tex funny-games

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...