Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PHP Nuke 7.8 besök av turkar


Loqqamid

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Fick min sida förstörd av nån rolig hacker, turkisk flagga och nån obegriplig text... iaf så bytte dom ut första sidan dvs där välkomst texten står. Kunde inte heller logga in till administrations gränsnittet utan man kommer tillbaka till login hela tiden. Tog bort all skit text i myphp och nollade admin kontot, bad därefter om ett nytt lösenord i forumet jag har, tappat bort lösen ord och så får man aktivera ett nytt... Kommer dock fortfarande inte in :(

 

Nån som har varit med om detta innan? Kör php 7.8, skall byta till 7.9 ikväll, om det hjälper vet jag dock inte...

 

www.tbr-motorsport.se

 

HJÄLP!!!

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 09:06:17 av Loqqamid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam:

Less than two weeks ago, another Turkish hacker hacked a record 38,000 websites in one shot using automated tools to attack sloppy ASP coding. According to Zone-H.org statistics which showed that platforms don’t matter but implementation does, file inclusion (typically sloppy ASP or PHP coding) is the most likely way to get hacked.

http://blogs.zdnet.com/Ou/?p=237

 

Nu är jag dålig på PHP, men om du Googlar på t.ex "turkish hackers php 7.8" så kanske du hittar motmedel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha något med user level att göra tro? phpmyadmin, finns det under nuke_users något som heter user_level och har olika värden på olika användare såsom 1 & 2

 

Någon som vet vad admin skall ha? Eller om hur man skapar ett nytt admin konto i phpnuke, då man inte kan logga in?

 

Tack för svaret annars lars2w2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...