Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte bort filrackaren!!!!!!!!


daytona

Rekommendera Poster

hej jag mar fått en videofil som retar mej enormt! "ntuser" ligger i Den här datorn/lokal disk (c:)/documents and settings/andvändarnamnet.

men när jag sökte igenom datorn hittades den ochså i All users, i386 och c:Windows /system32/config/systemprofile.Dom gick att flytta till papperskorgen!

men inte den förstnämda.det står att den andvänds av annat pogram eller person.

har försökt skriva i komandotolken men vet inte hur man gör! när jag skulle ladda hem unlocker fick jag medelande att filen kan innehålla virus och sånt shit, så jag lät bli!

jag behöver expertråd och klara dirrektiv!

Hjälp!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel lösning. TA INTE BORT FILEN!

 

 

NTUSER.DAT är inte en videofil!

det är user delen av windows registret som sparas där, det behövs för att windows skall funger!

 

Återställ alla NTUSER.DAT som ligger i papperskorgen.

 

 

Men vill du verkligen ta bort den kan du logga in som en annan användare och ta bort den..

VARNING! Risk för att du inte kan logga in igen om du tar bort NTUSER.DAT.

 

 

 

/JAG

 

[inlägget ändrat 2006-10-16 22:43:08 av /JAG]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har problem med att videofiler låser sig kan du skriva in

"regsvr32.exe /u shmedia.dll" i start -> kör.

 

Videofiler blir ofta låst för att explorer läser in Metadata (filmlängd/bildstorlek m.m).

kör man "regsvr32.exe /u shmedia.dll" läser inte explorer in metadata från video/ljud/bild filer. (thumbnails för bilder kan försvinna också tror jag.)

 

Ett stort plus är att det går _mycket_ snabbare att öppna mappar med 5-10 000 mp3 filer i då inte explorer försöker läsa metadata för varje fil.

 

Du kan väl prova. saknar du funktionerna kör "regsvr32.exe shmedia.dll" så regisreras dll filen igen.

 

 

/JAG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...