Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att ansluta mobilen till datorn!!


Sassenach

Rekommendera Poster

Jag har en Siemens SL75 som jag försöker ansluta till datorn via USB. Jag skulle vilja ladda ner aktuella kapitlet ur en ljudbok..

Problemet är att jag inte lyckas skapa en anslutning!

Datorn hittar inte telefonen över huvud taget!

Jag köpte en kabel som heter USB DCA-510, det är ingen Siemens originaldel, men den skulle vara kompatibel stod det.

 

Det står att den passar till en massa telefoner, men min står dock inte med. (när jag beställde kabeln stod det m.fl. efter modelbeteckningarna, så jag tänkte att den kanske skulle funka till min också)

 

Jag tror inte att det är fel på själva kabeln (förutom att den kanske inte passar min telefon), för enhetshanteraren hittar den och så, men när jag ansluter mobilen händer INGENTING!

 

Jag har en installationsCD som medföljde kabeln, och en som medföljde telefonen. På 'mobilskivan' finns det ett program för USB-kabel, men det går inte att välja det när jag ska installera drivrutiner för den, så jag kan bara välja det som är på 'kabelskivan'

 

HJÄLP??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag osäker på om Siemens kör med likadan lösning som Ericsson och Nokia men kontrollera om du inte måste ange via någon Siemens konsol i kontrollpanelen vilken com port USB DCA-510 har fått.

 

Vilken com port DCA-510 har fått finner du via enhetshanteraren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag hittar ingenstans där jag ska ange det!

Kan det vara så att kablen inte fungerar till min telefon? Det är ju samma typ av kabel som ska användas, men min telefon kanske är för ny i förhållande till kabeln?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...