Just nu i M3-nätverket
Jump to content

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

rpgmaster

Recommended Posts

ni får ursäkta mig om detta inlägget är felplacerat. visste inte var ja skulle lägga det. men nu till problemet. ja fick bluescreen när ja spela starcraft. ett spel från 1998 som inte är krävande på något vis om de har betydelse. datan borde nog ha startats om men ja hade automatiska omstarter vid systemfel avstängt. så då stängs spelet av och längst uppe står:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

längst nere står:

STOP: 0x00000050 (0xB0F69D00, 0x00000000, 0xB0F69D00, 0x00000000)

ja har ju haft problem me grafikkortet tidigare där ja fått hjälp här av många. då var problemet att den nyaste drivern till mitt grafikkort inte ville funka korrekt. fast de löstes genom att installera senaste chipsetdrivern till AGP. samtidigt installerade jag chipsetdriver för IDE. när ja gjort de o startade om datan så fryser bilden i några sekunder när windowsloggan kommer upp. detta var när ja startade om datan efter att ha installerat drivers för IDE. som sagt bilden fryser i några sekunder sen fortsätter den ladda o ja kommer vanligt in på datan. misstänker att detta kan ha me saken att göra. nu efter bluescreen kom ja normalt in på datan. bilden fryser vid windowsloggan men sen går det på normalt. fast kan detta möjligtvis vara en engångsföreteelse? ja spelade starcraft väldigt mycket i går. då menar ja väldigt mycket. kan det ha gjort att datan överbelastats? starcraft har ju inte höga krav men ändå. lite hårdvaruinfo:

moderkort: MS-6585 ATX SiS chipset 648

Hårddiskar: Maxtor 6Y080L0 på 80 Gb och WDC WD2500JB-00GVC0 på 250 Gb

Grafikkort: Nvidia GeForce 6600 256 Mb

behöver ni mer info så säg till.

Suverän länk Cecilia som nu är inlaggd i Mina favoriter, poäng! :)

när ja gjort de o startade om datan så fryser bilden i några sekunder när windowsloggan kommer upp. detta var när ja startade om datan efter att ha installerat drivers för IDE.

Även om meddelandet kan indikera strulande hårdvara kan det vara idé att helt enkelt avinstallera IDE-drivaren och starta om datorn. Verkar ju som att problemet uppstod efter denna.

STOP: 0x00000050 finns f ö här hos MS också:

http://support.microsoft.com/?kbid=183169

• 5 weeks later...

Jag har läst lite på detta forum och andra också, men ingen verkar ha haft samma problem som jag, väldigt tacksamm för svar

Till problemet.

Jag spelade lite World Of Warcraft när datorn helt plötsligt crashade,

Fick felmedelandet PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Det står även att det är problem med nv4_mini.sys

Det var ett tag sen jag installerade något överhuvudtaget och jag har inte haft några problem tidigare med.

Efter omstart så har jag fått ett par permanenta sträck över skärmen, det har inte med skärmen att göra för jag provat andra skärmar.

Jag kan inte ändra några skärminställningar.

Jag har formaterat hela burken och installerat om windos och alla drivisarna, nollat modekortet med batteriet osv också.

Det funkar att installera om drivisarna till grafikkortet men när jag starta om den så är det ingen skillnad, får felmeddelandet ibland fortfarande.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...