Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allians Expressen?


mindsleep

Rekommendera Poster

Vad har hänt med Expressen? Det blev väldigt tydligt före valet vilken sida de stod på.

 

Nu är det stenhård kritik. Inte bara till "skandalministrarna" utan till Reinfeldt där man med är noga med att ta fram hur misstänksamt "skenmanövern" med tsunami banden är.

 

Någon fler än jag som reagerar på detta helomvändande?

 

Har det hänt något mellan Expressen och Reinfeldt...finns det någon "konflikt"? Hur Reinfeldt uttalat sig mot Expressen eller nåt? Någon som vet?

 

Trodde det skulle vara sosse aftonbladet som led detta drev. Men expressen kör "all-in" här.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2006-10-15 06:07:28 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med Expressen? Det blev väldigt tydligt före valet vilken sida de stod på.

 

Nu är det stenhård kritik. Inte bara till "skandalministrarna" utan till Reinfeldt där man med är noga med att ta fram hur misstänksamt "skenmanövern" med tsunami banden är.

 

Jag tror inte det är frågan om någon "helomvändning". Däremot situationen gjort att det inte går att rapportera händelsen på ett annat sätt än den gjorts.

 

Det har inte gått att sälja tidningar med en försvarande åsikt på löpet.

 

Det enda jag är kritisk till är att jag tror att det inte hade blivit så omfattande om det hade varit en kille som varit uthängd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min upplevelse är att den hårda valstriden gjorde att pressen tog sin respektive plats i ringhörnan där man hade som enda syfte att stötta ett av de två regeringsalternativen. Göteborgs-Posten tyckte jag exempelvis skönmålade Alliasen i flera månader innanv valet, mer eller mindre okritiskt.

 

Nu är vi tillbaka i vardagen och då är målet endast att sälja tidningar igen. För "skvallertidningar" som Expressen gäller det då att tjäna pengar på alla skandaler man kan hitta (oavsett var man hittar dem). GP verkar dock fortsätta sin okritiska rapportering..

 

Tröttsamt är det hur som helst. Som vanligt får man ingen debatt om viktiga politiska sakfrågor och våra folkvalda får ägna sin dyrbara (för oss) tid att prata om struntsaker. Det är ju nu vi vill höra hur Alliansens spännande idéer ska realiseras.

[inlägget ändrat 2006-10-16 11:37:33 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...